دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : 8526

روز قدس نماد همبستگی مسلمانان است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم روز قدس را نمادی از همبستگی مسلمانان در مقابل دنیای غرب و اتحاد شوم غربی ها و صهیونیست ها دانست
روز قدس نماد همبستگی مسلمانان است
به گزارش قم نیوز، محسن غرویان روز دوشنبه در آستانه روز جهانی قدس اذعان داشت: بدون شك موج بیداری اسلامی كه امروز در كشورهایی نظیر بحرین و عربستان با آن روبرو هستیم، نیروی تازه ای از حضور گسترده مسلمانان در روز جهانی قدس خواهد گرفت.

وی در ادامه حضور آگاهانه در برنامه های روز جهانی قدس را یك تكلیف الهی دانست و خاطرنشان كرد: موج بیداری اسلامی امروز در كشورهای منطقه در جریان است و حضور پرشور در این روز می تواند معادلات منطقه را به سود این جریان عظیم تغییر دهد.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینكه حوادث جهانی همواره تابعی از حضور مردم در صحنه های مختلف بوده است، تصریح كرد: حضور ملت های مسلمان در راهپیمایی روز قدس معادلات منطقه ای و جهانی، توطئه های جهان استكبار و صهیونیست ها و تحلیل های تحلیلگران عرصه جهانی را تغییر داده و می تواند در آینده جهان اسلام و موقعیت و نقش مسلمانان تاثیرگذار باشد.

غرویان در ادامه روز قدس را نمادی از همبستگی مسلمانان در مقابل دنیای غرب و اتحاد شوم غربی ها و صهیونیست ها دانست و اظهار داشت: روز قدس صحنه بروز و ظهور همگرایی مسلمانان در صحنه بین المللی است.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به شكل گیری توطئه غربی - صهیونیستی در كشور سوریه برای شكستن جبهه مقاومت، حمایت غربی ها از تروریست ها در این كشور را ناشی از ترس آنان از قدرت گرفتن جبهه مقاومت به دنبال گسترش موج بیداری اسلامی در منطقه دانست.

وی تاكید كرد: توطئه ای صهیونیستی علیه سوریه شكل گرفته تا اثرات حركت بیداری اسلامی را در منطقه خنثی كند، بر این اساس مسلمانان در راهپیمایی روز قدس حمایت خود را از مواضع سوریه در خصوص حمایت از فلسطین و مقاومت حزب الله نشان خواهند داد.

این استاد حوزه علمیه قم همچنین به روی كار آمدن حكومت جدید در مصر و نقش آن در خاورمیانه اشاره كرد و گفت: حكومت محمد مرسی در مصر از یك حساسیت و موقعیت خاص برخوردار است، بنابراین كشورهایی نظیر عربستان و آمریكا سعی می كنند سیاست های جدید این كشور را به سمت خود معطوف كنند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اقدامات تخریبی رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر برای تاثیرگذاری بر روابط دولت جدید مصر با فلسطینیان، گفت: پشتیبانی مردم مسلمان جهان از جمله مصر از مواضع فلسطینیان می تواند در تصمیم گیری مرسی و حكومت مصر نیز اثرگذار باشد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.iq4a2bqpela82.html
نام شما
آدرس ايميل شما