> تقاطع غیرهمسطح ۱۵ خرداد تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد | قم نیوز
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 32720
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم:

تقاطع غیرهمسطح ۱۵ خرداد تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد

قم نيوز : قم نگار: معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با اشاره به فعال شدن پروژه تقاطع غیرهمسطح ۱۵ خرداد در جبهه مختلف کاری گفت: این پروژه تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.
تقاطع غیرهمسطح ۱۵ خرداد تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد
به گزارش قم نگار، علیرضا قاری قرآن در صد و چهل و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که یکشنبه شب برگزار شد به ارائه گزارشی از پروژه‌های فعال در شهر از جمله تقاطع غیرهمسطح میثم، تقاطع غیرهمسطح شهدای ۱۵ خرداد، تقاطع غیرهمسطح شهید کریمی و تقاطع غیرهمسطح ۹ دی پرداخت.

وی با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح ۱۵ خرداد تقریباً متوقف بود، اظهار کرد: این پروژه طی هفته‌های گذشته در جبهه‌های مختلف کاری فعال شده و در حال حاضر چهار پایه و دو عرشه کناری از این پروژه باقی مانده است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با اشاره به اینکه تاکنون ۱۶ میلیارد تومان صورت وضعیت این پروژه شده است، ابراز کرد: در حالی که باید عملیات اجرایی این پروژه صد در صد به اتمام رسیده باشد اما اکنون تنها ۴۳ درصد آن انجام شده که عمدتاً در پل روگذر است.

وی با تأکید بر اینکه عملیات اجرایی این پروژه تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد، خاطرنشان کرد: ارتباطات کارفرما و پیمانکار، نوع قرارداد و برخی دیگر از موضوعات، مجموعه را با سیستم بروکراسی به جلو برده که همین امر موجب عقب‌ماندگی پروژه از زمان شده است.

قاری قرآن با بیان اینکه قرارداد این پروژه سنگین بوده که موجب کاهش توان مجموعه شده است، گفت: عدم تزریق مالی به موقع از سوی پیمانکار نیز از مشکلاتی بوده که در این پروژه وجود داشته است.

وی در ادامه تقاطع غیرهمسطح ۹ دی را از دیگر پروژه‌هایی اعلام کرد که در حال حاضر فعال است و با تمهیداتی که در نظر گرفته شده سرعت اجرای این پروژه افزایش یافته است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم افزود: به منظور افزایش سرعت این پروژه، برای اجرای یکی از رمپ و لوپ‌ها با شرکت دی قرارداد بستیم و سه رمپ و لوپ باقی مانده را به سازمان توسعه و عمران به عنوان پیمانکار واگذار کردیم.

وی همچنین از تغییراتی در طراحی این پروژه خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم این پروژه را نیز هر چه زودتر به اتمام برسانیم.

قاری قرآن با اشاره به لزوم ادامه بلوار جمهوری ابراز کرد: در تلاش هستیم تا پایان سال آزادسازی لازم در این محور را انجام دهیم و ادامه بلوار جمهوری را اجرایی کنیم.

وی تقاطع غیرهمسطح شهید کریمی را از دیگر پروژه‌های فعال عنوان و اظهار کرد: اگر مسائل مالی را برطرف کنیم تا پایان سال امکان تحویل این پروژه نیز وجود دارد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم در ادامه با بیان اینکه یکی از پروژه‌های فعال قم زمانی که ما وارد شهرداری شدیم بلوار مرجعیت بود، خاطرنشان کرد: گرچه بر اساس زمان‌بندی این پروژه نیز تاخیراتی داشت اما مجموعه اقدامات خوبی در خاک‌برداری و خاک‌ریزی در این پروژه انجام شده بود.

وی با بیان اینکه این پروژه را به سه فاز تقسیم کردیم، گفت: درصدد هستیم فاز اول این پروژه تا بلوار شهید کریمی و فاز دوم این پروژه تا شهرک قدس را تا پایان سال جاری تحویل دهیم و تکمیل پروژه نیز در نیمه نخست سال آینده انجام خواهد شد.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در این پروژه معارضات ملکی است که شهرداری منطقه ۴ را مأمور حل این معارضات کرده‌ایم.

وی یکی دیگر از پروژه‌های شهر را تقاطع غیرهمسطح معلم و امام علی(ع) عنوان کرد و افزود: با توجه به وضعیت مالی شهرداری در مناقصه‌ای که قبلاً انجام شده بود یک بررسی دوباره انجام شد و در نهایت به توافق رسیدیم که در حال حاضر تنها پروژه امام علی(ع) انجام شود.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم اظهار کرد: در اجرای این پروژه معارضات سنگین گاز، فیبر نوری و فاضلاب در مسیر داشتیم که طرح اصلاح شد تا کمترین معارضات را داشته باشیم و امیدواریم هفته‌های آینده عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

وی روگذر میثم را از دیگر پروژه‌های شهری ذکر کرد و گفت: این پروژه یکی از تعهداتی بین شهرداری و راه‌آهن بوده است که در نهایت بر عهده شهرداری گذاشته شده که عملیات اجرایی این پل با پیمانکاری قرارگاه قائم شروع شده است.

قاری قرآن همچنین با اشاره به توقف پروژه منوریل گفت: در حال تصمیم‌گیری هستیم تا فاز نخست این پروژه تا میدان مطهری اجرایی شود.

وی تأکید کرد: این پروژه در بخش سویل و تجهیزات ۸۵ درصد پیشرفت داشته و یکی از پروژه‌هایی است که تا یک سال و نیم آینده قابل بهره‌برداری است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdz50s.yt0xx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما