دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 3277
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

ابن‌شهرآشوب از افتخارات جهان اسلام است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: ابن‌شهرآشوب از افتخارات بزرگ جهان اسلام و تشیع محسوب می‌شود و تجلیل از این شخصیت بزرگ اسلام تجلیل از مقام علم است.
ابن‌شهرآشوب از افتخارات جهان اسلام است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمد علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای برگزارکننده کنگره بین‌المللی ابن شهر آشوب با بیان اینکه محمد‌ بن علی‌ بن شهرآشوب یکی از علمای نامی و بزرگ جهان اسلام است، اظهار کرد: علما هیچ ‌وقت از بین نمی‌روند؛ ممکن است بدن آنها از بین برود ولی هیچ‌گاه آثار و برکات آنها برای جهان اسلام از بین نخواهد رفت.

وی ادامه داد: ابن شهرآشوب از کسانی است که هم خودش، هم پدر و هم جدش از علمای به‌نام و دارای فضل زیاد بود و مقام بالایی در جهان اسلام دارند.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت علمی این عالم گفت: ابن شهر آشوب در رشته‌های مختلفی از قبیل فقه، حدیث، رجال و شعر تسلط بسیاری داشته است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه این شخصیت بزرگوار به مناطق متعددی سفر کرده‌ است، خاطرنشان کرد: آخرین سفر ابن‌شهرآشوب به شهر حلب بود که در آن زمان از نظر علمی در جایگاه بالایی قرار داشت و توانست در این شهر از نظر علم و دانش به جایگاه بالایی برسد.

وی با بیان اینکه ابن‌شهر آشوب یکی از افتخارات منطقه مازندران و جهان اسلام محسوب می‌شود، بیان کرد: ما هرچه از این شخصیت تجلیل کنیم از مقام علم و علمای اسلام تجلیل کرده‌ایم.

علوی‌گرگانی با بیان اینکه برخی آثار علمای بزرگ اسلام در حال از بین رفتن بودند اما به خواست خداوند به دست ما رسیده است، تصریح کرد: امروز اهل سنت به علمای خود که در گذشته آثاری داشتند افتخار می‌کنند و این امر می‌طلبد که ما شیعیان نیز از علمای بزرگ خود که با فراگیری علوم اهل‌بیت(ع) اسلام را احیا کرده‌اند، تجلیل کنیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی این امر نیز باید نسبت به احیای آثار بزرگان اسلام اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، بیان کرد: خوب است یکی از افتخارات وزیر فرهنگ و ارشاد ما بعد از دوران وزارتش احیای آثار علمای بزرگ اسلام باشد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.0nek49nu05k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما