سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : 5359
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

زیر سایه ولایت و مراجع تقلید حرکت کنیم

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله علوی‌ گرگانی گفت: زیر سایه ولایت، بزرگان دین و مراجع تقلید حرکت کرده و دستورات آن ها را با جان و دل بخریم.
زیر سایه ولایت و مراجع تقلید حرکت کنیم
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمد علوی ‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از سپاهیان نیروی دریایی با بیان اینکه قرآن بندگان را به دو دسته تقسیم کرده است، اظهار کرد: دسته‌ای افرادی هستند که متخلف و نافرمان بوده و زیر بار فرمایشات بزرگان نمی‌روند و دسته‌ای دیگر بر عکس مطیع فرمان بزرگان هستند و نظر و امر آن ها را می‌پذیرند.
 
وی خاطرنشان کرد: دسته دوم نه تنها در دنیا بلکه در آخرت سعادتمند و خوشبخت هستند و خداوند آن ها را تمجید کرده است.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه ۸۳ سوره مائده گفت: خداوند در این آیه فرمود: دسته‌ای از بندگان من زمانی که قرآن را می‌شنوند اشکشان جاری می‌شود، زیرا حق را باور کردند و عرفان و معرفت آن ها به حق بالا بوده و در خواندن قرآن متاثر می‌شوند.

وی تصریح کرد: درد ما این است که هنوز به این باور نرسیدیم و فردا سوال و جواب داریم، زیرا پیشوایان ما اهل گناه و معصیت نبودند و با خدا راز و نیاز می‌کردند.

علوی‌ گرگانی گفت: شنیدن و فهم مهم است و باید از خدا بخواهیم با قرآن، منبر و موعظه تکان بخوریم و سخنان بزرگان را با جان و دل بخریم.

وی تاکید کرد: باید بنده خوب و مطیع فرمان باشیم و زیر سایه ولایت، بزرگان دین و مراجع تقلید حرکت کرده و دستورات آنها را با جان و دل بخریم و در مقام عمل پیاده کنیم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ما باید جزو کسانی باشیم که با شنیدن قرآن و احکام‌الله، با گوش دل این آموزه‌ها را قبول کنیم.

وی عنوان داشت: بیایید با حضور خدمت بزرگان، به نصایح آن ها عمل کنیم و از خدا بخواهیم که به آنچه خدا در قرآن گفته توفیق عمل داشته باشیم.

علوی ‌گرگانی با تاکید بر یادگیری مسائل کاری گفت: باید پس از سوال از مجتهد و مرجع تقلید، به فعالیت بپردازیم و این طور نباشد که کارها را بکنیم و سپس سوال کنیم، زیرا این بی‌حرمتی است.

وی یادآور شد: امروز توشه شما این باشد که بنده و مطیع خدا، رهبری و مراجع باشید و هر چه به شما می‌گویند با جان دل خریداری و خود را به خدا نزدیک کنید و هر اندازه به خدا نزدیک‌تر شوید، خداوند در دنیا و آخرت شما را خوشبخت و باسعادت ‌می‌کند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.k0k2yt0sna26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما