پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : 32804
آیت‌الله سعیدی:

برادرکشی در میان مسلمانان ادامه راه بنی امیه است

قم نيوز : قم نگار: تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: امروز کسانی که مدعی خادمی حرم الهی هستند راه قابیل و بنی امیه را ادامه می‌دهند و در میان مسلمانان برادرکشی می‌کنند.
برادرکشی در میان مسلمانان ادامه راه بنی امیه است
به گزارش قم نگار، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی صبح امروز در خطبه نخست نماز عید سعید قربان در حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه گرامیداشت عید سعید قربان از مصادیق تعظیم شعائر الهی است، اظهار کرد: ذی‌الحجه فضیلت و شرافتی بس عظیم دارد که لازم است مومنان نسبت به آشنایی و عمل به آنها مراقبت کافی داشته باشند.

وی افزود: اهل ایمان در این عید سعید، با قربانی کردن قصد تقرب به خدای متعال را دارند و البته این عمل باید خالصانه باشد تا موجب ارزش یافتن و تقرب بندگان شود.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه (س) با بیان اینکه عید قربان در واقع عید امتحان الهی است، ادامه داد: در این روز مومنان از طریق خداوند نسبت به اعمالی که انجام می‌دهند مورد امتحان قرار می‌گیرند ضمن اینکه قربان روز فارغ شدن حاجیان از اعمال و مناسک حج نیز به شمار می‌رود، همان اعمالی که در شب‌های قدر و دیگر ایام سال، توفیق زیارت خانه کعبه و انجام آنها را از خداوند خواسته بودند.

وی در خطبه دوم با تاکید بر ضرورت رعایت ادب بندگی در همه اعمال از جمله قربانی کردن در این عید سعید خاطرنشان کرد: هابیل و قابیل دو فرزند حضرت آدم (ع) مأمور شدند که هر یک قربانی خود را به درگاه الهی تقدیم کنند، هابیل یکی از بهترین متاع خود را انتخاب کرد، ولی قابیل پست‌ترینشان را برگزید و به این ترتیب قربانی هابیل پذیرفته شد و قابیل از این نعمت محروم شد؛ قابیل در ادامه دست به عصیان و جنایت دیگری زد و هابیل را به خاطر حسادت به قتل رساند و سنت زشت برادرکشی را پایه‌گذاری کرد که امروز هم توسط عده‌ای که خود را خادمان حرم الهی می‌دانند تداوم یافته است.

سعیدی با اشاره به چهار ماه حرام در طول سال خاطرنشان کرد: حتی مشرکان نیز حرمت این ماه‌ها را نگاه می‌داشتند و دست از خون‌ریزی بر می‌داشتند، ولی امروز می‌بینیم عده‌ای که ادامه‌دهنده راه بنی امیه هستند یعنی همان کسانی که امام حسین (ع) را در ماه محرم به شهادت رساندند، به خاطر حسادت و پلیدی باطن، به برادران مسلمان خود یورش برده و آنها را به قتل می‌رسانند.

امام جمعه قم با بیان اینکه سود درگیری میان مسلمانان تنها به آمریکا، صهیونیست‌ها و دیگر مستکبران می‌رسد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بر همین اساس در پیامی که به کنگره عظیم حج صادر فرمودند عنوان کردند امروز وظیفه مسلمانان آن است که تکلیف خود را بشناسند و نسبت به توطئه‌ها و نقشه‌های شوم مستکبران و قدرت‌های جهانی آشنایی پیدا کنند.

وی در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: شهدا و جانبازان ما نیز مانند هابیل که بهترین متاعش را برای قربانی آورده بود، جانشان را که مهم‌ترین سرمایه زندگی‌شان بود در طبق اخلاص نهادند و تقدیم کردند تا اسلام در امان بماند و خاک میهن حفظ شود.

سعیدی با اشاره به دیدار جمعی از جانبازان با رهبر معظم انقلاب در آغاز هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ایشان ضمن برشمردن رنج‌ها و مشکلات جسمی جانبازان فرمودند اجر شما به دلیل این امتحان سخت مضاعف خواهد بود، همچنین وضعیت شما گویای جنایت قدرت‌هایی است که از صدام حمایت کردند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgt79w.ak9xz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما