يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : 32859
سرزمین حج با وحدت از دست حکومت کافر و ظالم آل‌سعود خارج شود

آیت‌الله نوری همدانی: در فاجعه مِنا علاوه بر سوءمدیریت، «تعمد» صورت گرفته است

قم نيوز : قم نگار: آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: مشخص است که در زمینه حادثه منا علاوه بر سوءمدیریت، «تعمد» صورت گرفته که قابل گذشت و بخشش نیست.
آیت‌الله نوری همدانی: در فاجعه مِنا علاوه بر سوءمدیریت، «تعمد» صورت گرفته است
به گزارش قم نگار، آیت‌الله نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با سردار یعقوب سلیمانی رئیس سازمان اردویی کشور اظهار داشت: جریان غم انگیزی که در مکه به وقوع پیوست بسیار سنگین و تلخ بود، در جریان کشتار حجاج در سال ۶۶ امام خمینی (ره) فرمایش مهمی در مورد آل سعود فرمودند و ریشه اصلی این رژیم وهابی را روشن کردند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به چگونگی شکل‌گیری خاندان آل سعود افزود: وهابی‌ها مملکت حجاز را تصرف کردند و مکه و مدینه که دو پایگاه مهم اسلامی است را در اختیار گرفتند، آل سعود با پول نفت وگاز و قدرت‌های اقتصادی و نوکری برای آمریکا و ارتباط با صهیونیست‌ها ایجاد شد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه دولت سعودی حامی گروه‌های تکفیری است و در راستای کشتار مسلمانان اقدام می‌کند بیان کرد: آل سعود به تربیت گروه‌های تکفیری نظیر داعش اقدام کرد و با دلارهای خود دست به کشتار مسلمانان بی‌گناه سرزمین‌های اسلامی می‌زند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به واقعه اسفناک سرزمین منا و لزوم برخورد قاطع و جدی با عوامل آن عنوان کرد: بیش از ۱۳۰ نفر کشته و بیش از ۳۰۰ نفر تاکنون مفقود هستند و از وضعیت آن‌ها هیچ اطلاعی در دست نیست، دولت و مسئولان باید حادثه منا را پیگری کنند. باید افرادی که کفایت عهده‌داری مسئولیت سرزمین حج را ندارند مجازات شوند.

وی با تاکید بر سوءمدیریت و بی‌لیاقتی رژیم آل‌سعود تصریح کرد: جمهوری اسلامی بیش از ۲۰ میلیون زائر کربلا را به خوبی مدیریت می‌کند ولی رژیم آل سعود با بی‌لیاقتی نتوانست امنیت جان حجاج را تأمین کند و سبب کشتار حاجیان بی‌گناه شد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: مشخص است که در زمینه حادثه منا علاوه بر سومدیریت، تعمد صورت گرفته که قابل گذشت و بخشش نیست.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه دولت سعودی به هیچ عنوان لیاقت اداره مناسک حج را ندارند عنوان کرد: سرزمین حج متعلق به همه مسلمانان عالم است و باید با وحدت از دست حکومت کافر و ظالم رژیم آل‌سعود خارج شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgy79w.ak9xn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما