سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : 32989
منبع : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

وضعیت نامناسب دفع زباله در شهر قم بهبود یابد

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت بهبود وضعیت دفع زباله ها و پسماندها در شهر قم با استفاده از روش ها و فناوری های نوین تاکید کرد.
وضعیت نامناسب دفع زباله در شهر قم بهبود یابد
به گزارش قم نگار، سید رحمان دانیالی در بازدید از سایت دفع زباله البرز و واحد تفکیک در مقصد زباله ها در سخنانی اظهار داشت: با توجه به ممنوعیت دفن زباله ها در پایان برنامه پنجم توسعه، این اقدام غیربهداشتی نباید به هیچ عنوان انجام شود و این وضعیت باید هرچه سریعتر با استفاده از روش ها و فناوری های نوین بهبود یابد.

وی با اشاره به مشخص نبودن نوع و میزان پسماندها در شهرک‌ها، نواحی و واحدهای صنعتی استان، بر ضرورت برنامه روشن و مشخص برای دفع اصولی پسماندهای واحدهای صنعتی و تولیدی نیز تاکید کرد و گفت: در راستای بی خطرسازی و مدیریت پسماندها و فاضلاب‌های بیمارستانی هم اقدامات خوبی انجام گرفته، اما باید با تامین امکانات و تجهیزات مناسب در همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به وضعیت مناسب تری برسد.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم نیز در این بازدید با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت دفع زباله در شهر قم مناسب نیست، بر ضرورت تخصیص اعتبارات و سرمایه گذاری بخش خصوصی و برنامه ریزی کوتاه و بلندمدت برای کاهش تولید زباله، تفکیک در مبداء، جمع آوری و دفع اصولی پسماندها تاکید کرد.

سید امیر سامع با اشاره به نقش مهم و موثر اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم در راستای ساماندهی و مدیریت صحیح دفع پسماندها، خواستار افزایش همکاری ها و تعاملات فیمابین شد و گفت: یکی از معضلات جدی پسماندها در شهر قم، وضعیت نامناسب زباله های عفونی و بیمارستانی است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaoone.49nua15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما