سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : 32991
آیت الله نوری همدانی:

نهیب محکم مقام معظم رهبری رژیم آل سعود را از مسیر غلط خود بازگرداند

قم نيوز : قم نگار: آیت الله نوری همدانی گفت: پس از واقعه منا رژیم آل سعود فرافکنی کرد و برای انتقال حجاج کارشکنی کرد که مقام معظم رهبری در سخنرانی خویش نهیب محکمی به آن‌ها زد که این موضوع سبب کوتاه آمدن رژیم آل سعود از مسیر و رویه اشتباه خود شد.
نهیب محکم مقام معظم رهبری رژیم آل سعود را از مسیر غلط خود بازگرداند
به گزارش قم نگار، آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مبلغین مستقر سراسر کشور اظهار داشت: حادثه اسفناک منا در عید قربان سبب کشته شدن تعداد زیادی از حجاج شد و ملت مان را عزادار کرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از رسول خدا افزود: علمای شیعه به وسیله علم و دانش و انجام عباداتی که انجام می‌دهند در بهشت اجر و پاداش زیادی نزد خداوند دارند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به جایگاه و اهمیت هدایت جامعه در دین اسلام بیان کرد: تبلیغ در روستاها برای مردم با مشکلات زیادی همراه است، امام علی (ع) تاکید کردند که ارشاد و هدایت مردم بسیار مهم است و اگر یک نفر هدایت شود از کل خورشید که بر آن می‌تابد بهتر است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: تبلیغ همانند درس گفتن نیست چون زحمت و تلاش زیادی را می‌طلبد و اقدامی فنی است که با علم، اطلاع، ذوق و سلیقه مبلغان در ارتباط است.

وی با بیان این که مبلغین وظیفه سنگینی برای نشر دین بر عهده دارند گفت: طلاب مبلغ باید دفاتری همراه خود داشته باشند و هنگامی که فرصت دارند موضوعات دینی و روایی را به آن اضافه کنند، طلاب باید در تبلیغ خویش به تبیین انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام خمینی (ره) بپردازند و نسل جوان را از آثار و برکات انقلاب اسلامی آگاه کنند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مهم‌ترین برکت انقلاب ارتباط دینی و معنوی مردم با حکومت است افزود: پیش از انقلاب روستاها و بسیاری از مناطق کشور از نعمت گاز و برق وآب محروم بودند که به برکت انقلاب اسلامی امروز سراسر کشور از این نعمت‌ها برخوردار هستند که مبلغان در این زمینه وظیفه دارند آثار مهم انقلاب اسلامی را برای همگان تبیین کنند.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که جامعه پیرو ولی فقیه است بیان کرد: در سال ۸۸ به ۲۰ استان کشور سفر کردم و دیدارهای جداگانه ای با علما و دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم داشتم که در دیدارهایی که انجام شد شعار خامنه ای کوثر است دشمن او ابتر است میان مردم جاری بود، دل‌های جامعه همراه مقام معظم رهبری است و در راستای منویات وی گام برمی دارد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح با بیان این که جریان انقلاب امتداد قیام امام علی (ع) است کرد: باید به وصیت نامه شهدا توجه شود و سیره زندگی آن‌ها مورد مطالعه قرار بگیرد، اکثر شهدا از نسل جوان بودند که پیرو ولایت فقیه بودند و برای اطلاعت از امام خمینی (ره) به جبهه حق علیه باطل رفتند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی از بین بردن استبداد بود گفت: پیش از انقلاب کاخ نشینی و فاصله طبقاتی وجود داشت و رفتار رژیم شاه با مردم همانند برده‌ها بود، در زمان شاه زنان گوشه نشین و خانه نشین بودند که پیروزی انقلاب اسلامی سبب حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی همراه با حفظ حجاب بود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: پس از واقعه منا و کشته شدن تعداد زیادی از حجاج بی گناه رژیم آل سعود فرافکنی کرد و خود را بی گناه جلوه داد و برای انتقال حجاج کارشکنی کرد که مقام معظم رهبری در سخنرانی خویش نهیب محکمی به آن‌ها زد که این موضوع سبب کوتاه آمدن رژیم آل سعود از مسیر و رویه اشتباه خود شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdfn0s.yt0xn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما