سه شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : 3303
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم عنوان کرد:

آبرسانی به 49 روستای استان قم به صورت سیار

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: با توجه به بروز خشکسالی و کمبود منابع آبی در استان، آب 49 روستای قم به صوت سیار توزیع می‌شود.
آبرسانی به 49 روستای استان قم به صورت سیار
به گزارش قم نیوز، حسن ایزانلو امروز اظهار کرد: به علت استمرار خشکسالی در چند سال اخیر و کاهش ۳۴ درصدی نزولات آسمانی در استان، آب ۴۹ روستای استان به صورت سیار توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۹۵ خانوار روستایی استان توسط هفت تانکر سیار آبرسانی می‌شوند، تعداد سرویس آبرسانی شده، ۵ هزار و ۱۶۲ مورد و جمعیت آبرسانی شده ۹ هزار و ۴۹۸ نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم عنوان کرد: آبرسانی به ترتیب در بخش‌های مرکزی، سلفچگان، کهک، خلجستان و جعفریه بوده است، در همین راستا در سال گذشته به وسیله ۴ هزار و ۱۰۰ سرویس با تانکرهای ۱۲ هزار لیتری به ۴۵ روستای استان آبرسانی سیار شده است.

به گفته ایزانلو، آب شرب توسط تانکرهای آبرسانی سیار از منطقه خیبر قم تا شعاع ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتری به روستاهای استان انتقال داده می‌شود.

نصب پکیج‌های آب شیرین در ۱۷ روستای قم
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نصب پکیج‌های آب شیرین کن در ۱۷ روستای استان، این پکیج‌ها به منظور تامین آب شرب روستاییان نصب و به بهره‌برداری رسیده است که با کمترین هزینه ممکن مطلوب‌ترین آب را با EC ۴۰۰ در اختیار مردم قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم بیان کرد: نصب و بهره‌برداری آسان این پکیج‌ها، از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است و موجبات رضایت مردم روستاهای استان را نیز فراهم کرده است.

برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار از آب شرب بهداشتی
ایزانلو در ادامه ابراز داشت: هم اکنون تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کاملا از آب شرب بهداشتی برخوردار هستند و تعداد زیادی از روستاهای زیر ۲۰ خانوار استان نیز دارای شبکه‌های آبرسانی بوده و آنها هم از آب شرب بهداشتی بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به عملیات عمرانی این شرکت در ۹ ماه اخیر گفت: حفر چاه عمیق پنج حلقه در بخش‌های مرکزی، کهک و جعفریه، حفر چاه‌دستی چهار حلقه در بخش‌های جعفریه و خلجستان، کف‌شکنی چاه در بخش‌های سلفچگان و خلجستان، اجرای شبکه توزیع در ۹ ماه اخیر ۱۰۶ کیلومتر در ۵ بخش استان، اجرای ۳۳ کیلومتر شبکه انتقال و ساخت مخزن ۲ هزار متر مکعب از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با اشاره به ۱۰۰ مورد قطع انشعابات غیرمجاز خاطرنشان کرد: افراد متخلف ضمن برخورد قانونی از طریق مراجع قضایی مستلزم به پرداخت جریمه سنگین شده‌اند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdca.wnek49nee5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما