?>?> شاخص‌های تامین اعتبار در قم با دیگر استان‌ها متفاوت است | قم نیوز
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : 3327
استاندار قم:

شاخص‌های تامین اعتبار در قم با دیگر استان‌ها متفاوت است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: قم را نباید یک استان در کنار سایر استان‌ها قرار داد و نباید شاخص‌های تامین اعتبار که برای دیگر شهرها در نظر گرفته می‌شود برای استان قم نیز در نظر گرفته شود.
شاخص‌های تامین اعتبار در قم با دیگر استان‌ها متفاوت است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد‌حسین موسی‌پور در جلسه شورای مسکن و امور زیربنایی استان که سه‌شنبه شب با حضور وزیر راه و شهرسازی در استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: بازدید از کمربند ریلی استان‌ که در فصل اول سال جدید به بهره‌برداری خواهد رسید و افتتاح قطعه اول راه قم ـ نیزار که از پروژه‌هایی بود که از سال ۷۵ اجرایی شده و پیشرفت خوبی نداشت از جمله برنامه‌هایی بود که با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۱۰۰ متری ورودی اصلی پردیسان با اعتبارات وزارت راه و شهرسازی گفت: کلنگ عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح پردیسان که با کمک شهرداری بحث تملک آن برطرف شد توسط وزیر راه و شهرسازی به زمین زده شد.

استاندار قم عنوان کرد: آغاز عملیات اجرایی احداث دو مسجد و بهره برداری از پنج بوستان در منطقه پردیسان نیز با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

موسی‌پور به بازدید از ایستگاه راه آهن محمدیه توسط وزیر راه و شهرسازی اشاره و بیان کرد: بازدید از بافت فرسوده چهل اختران و صحن شرقی حرم مطهر از دیگر برنامه‌های وزیر در سفر یک روزه به قم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: استان قم با روی کار آمدن دولت نهم روند توسعه و شتاب خوبی گرفت، افرادی که به مسائل و مشکلات قم آشنا باشند اذعان دارند که قبل از این دولت کار چندانی صورت نگرفته بود و اعتبارات چندانی برای قم تخصیص نمی‌یافت.

استاندار قم با بیان اینکه قم از سال ۸۴ با روی کار آمدن دولت نهم مورد توجه قرار گرفت، اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۸۴ اعتبارات اختصاص یافته به قم ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است و از سال ۸۴ تاپایان ۸۸ ، ۵۴۲ میلیارد تومان اعتبار به این استان اختصاص یافته است.

‌موسی‌پور با بیان اینکه قم در گذشته مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته بود، گفت: نام قم به یمن انقلاب مورد توجه قرار گرفت و از ابتدای دولت نهم توجه ویژه به این سرزمین آغاز شد.
وی تصریح کرد: قم را نباید یک استان در کنار سایر استان‌ها قرار داد و نباید شاخص‌های تامین اعتبار که برای دیگر شهرها در نظر گرفته می‌شود برای استان قم نیز در نظر گرفته شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: جایگاه قم به دلیل وجود حوزه‌های علمیه، علما و فضلا جایگاهی رفیع است و تمام دنیا انقلاب را با نام قم می‌شناسند و با نگاهی الگوپذیر به این شهر نگاه می‌کنند.

موسی‌پور عنوان کرد: ورود ۱۸ میلیون زائر و مسافر در ایام نوروز و طول سال جایگاه ویژه قم را نشان می‌دهد که باید توجه و اهتمام جدی به آن داشت.

وی با بیان اینکه قم برای ایران است و هزینه‌ا‌‌ی که برای آن می‌شود برای تمام کشور است، افزود: پروژه‌های اطراف حرم برای شهر قم نیست و با وجود حضور زائران حرم مطهر و مسجد جمکران باید به نیازهای این استان توجه ویژه شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: پروژه صحن شرقی حرم، منوریل و میدان امام خمینی(ره) ایجاد تسهیلات برای زائرانی است که وارد شهر کریمه اهل بیت(ع) می‌شوند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.x9wrak9wupr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما