دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 33306
سخنگوی شورای شهر:

20 درصد از بودجه شهرداری قم در 6 ماه نخست امسال محقق شد

قم نيوز : قم نگار: عواطف رستمی شورای شهر قم سخنگوی شورای شهر قم گفت: در 6 ماه نخست سال جاری 222 میلیارد تومان از بودجه شهرداری قم محقق شده که از این میزان 94 میلیارد به صورت غیر نقدی و 128 به صورت نقدی به حساب شهرداری واریز و در کل شاهد تحقق 20 درصدی بودجه هستیم.
20 درصد از بودجه شهرداری قم در 6 ماه نخست امسال محقق شد
به گزارش قم نگار، نعمت‌الله عواطف رستمی، با اشاره به برگزاری یک‌صد و پنجاهمین جلسه علنی و رسمی شورای شهر قم اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از عملکرد ریالی شهرداری در ۶ ماهه نخست سال جاری ارائه شد.

سخنگوی شورای شهر قم با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان است افزود: در ۶ ماه نخست سال جاری ۲۲۲ میلیارد تومان از بودجه شهرداری قم محقق شده که از این میزان ۹۴ میلیارد به‌صورت غیر‌نقدی و ۱۲۸ به‌صورت نقدی به حساب شهرداری واریز شده و در کل شاهد تحقق ۲۰ درصدی بودجه هستیم.

وی با بیان اینکه در مالیات بر ارزش افزوده ۲۸ میلیارد وصولی داشته‌ایم که ۴۳ درصد تحقق بودجه در آن صورت گرفته است تصریح کرد: در بخش مربوط به تغییر کاربری بالغ بر ۸۶ میلیارد و معادل ۴۰ درصد پیش بینی سالانه تحقق بودجه داشته‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مبلغ ۵۹۳ میلیارد تومان پیش‌بینی بودجه فروش اموال در سال جاری بوده است، گفت: از این میزان ۵۶ میلیارد تومان تحقق بودجه صورت گرفته که میزانی کمتر از ۱۰ درصد است.

عواطف رستمی با اشاره به اینکه در هزینه‌های عمرانی ۸۶۳‌میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده افزود: در این بخش شاهد ۱۵ درصد پیشرفت ریالی و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه باید در کل تملکات ۲۸۴ میلیارد تومان تحقق بودجه صورت می‌گرفت گفت: در این زمینه ۱۰۵ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است که میزان ۳۷ درصد تحقق بودجه را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تحقق بودجه در شهرداری مناطق قم اظهارداشت: در شهرداری منطقه ۵ تحقق ۷۷ درصدی، شهرداری منطقه ۱ تحقق ۵۹ درصدی و در منطقه ۶ تحقق ۳۷ درصدی را داشته‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در ۵۰ درصد از طرح‌های مطالعاتی هیچ اقدامی انجام نشده است افزود: در ۵۰ درصد دیگر شاهد تحقق ۱۰ درصد پیشرفت بوده‌ایم.

عواطف رستمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در یکی از مهم‌ترین مباحث و لوایح طرح شده در جلسه علنی شورای شهر قم مربوط به تصویب کمیته‌هایی در کمیسیون فرهنگی شورا بود اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی پیشنهاد تشکیل کمیته‌ها را به صحن علنی شورا آورده بود که در ‌‌نهایت همه این کمیته‌ها مصوب شدند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه بحث‌های زیادی در شورا بر سر تشکیل این کمیته‌ها انجام شد گفت: کمیته اجتماعی و ورزش، کمیته علمی، کمیته هنر و رسانه، کمیته اقتصاد فرهنگی و کمیته شورایاری پنج کمیته‌ای بودند که در این جلسه رای به تشکیل آن‌ها داده شد.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون امور زیربنایی نیز طرحی را با توجه به‌معضلات تخریب ساختمان‌های قدیمی با هدف ساخت ساختمان‌های جدید با موضوع ایمنی و تخریب و تعیین ابعاد قدیمی به صحن علنی آورده بود، خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه این طرح پختگی لازم را نداشت به شهرداری ارجاع داده شد.

عواطف رستمی افزود: در این طرح برای جلوگیری از ایجاد مشکلات تخریب ساختمان‌ها پیشنهاد داده شده بود که فرایند صدور پروانه تخریب از فرایند صدور پروانه ساخت جدا شود که با توجه به اینکه طرح نیاز به بررسی بیشتری داشت به شهرداری ارجاع داده شد تا پس از لایحه شدن به شورای شهر قم بازگردد و مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcepx8x.jh8x7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما