چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 33385
حجت‌الاسلام رفیعی:

پیام عاشورا تا قیامت ادامه دارد/ انتقاد باید در چارچوب قانون باشد

قم نيوز : قم نگار: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: عاشورا اگر چه یک روز است و حوادث آن در نیمی از یکروز اتفاق افتاد ولی تا قیامت و به اندازه دنیا و برای همه دنیا مطلب و پیام در خود دارد.
پیام عاشورا تا قیامت ادامه دارد/ انتقاد باید در چارچوب قانون باشد
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام ناصر رفیعی شامگاه سه شنبه در جمع عزاداران حسینی(ع) در حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: روز هفتم محرم روز رسمی بسته شدن آب بر روی اهل بیت(ع) در کربلاست.

وی ادامه داد: عاشورا اگر چه یک روز است و حوادث آن در نیمی از یکروز اتفاق افتاد ولی تا قیامت و به اندازه دنیا و برای همه دنیا مطلب و پیام در خود دارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» گفت: مگر امروز یزیدیان در یمن اطفال و مردم بی‌گناه را به خاک و خون نمی‌کشند و جنایت نمی‌کنند، مگر مسجد شیعیان را در عربستان منفجر نمی‌کنند بنابراین تاریخ همانند رودخانه جاری است که فقط آب آن تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه قداست شکنی گناه بزرگی است، افزود: اگر کسی حرمت والدین خود را نگه ندارد قداست شکنی است ولی موضوع در ‌‌نهایت فردی است اما برخی قداست شکنی‌ها فردی نیست و مربوط به اسلام و خداست که ۵ چیز است که حرمت ویژه دارد.

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: حرمت پیامبر(ص) فراگیر و جهانی است و اگر کسی مانند سلمان رشدی به ایشان اهانت کند امام(ره) او را مرتد اعلام می‌کنند زیرا این مسئله شخصی نیست زیرا حرمت پیامبر(ص) حرمت دین و خداوند است.

وی با بیان اینکه دومین مسئله حرمت اهل بیت(ع) است، گفت: همواره یک امام معصوم(ع) باید در جامعه حضور داشته باشد و حتی در عصر غیبت نیز تکلیف جامعه با ولی فقیه مشخص شده است و اگر چه ولی فقیه معصوم نیست ولی به تعبیر امام تصور این مسئله کافی است که انسان در عصر غیبت نیاز به آن را بپذیرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) اضافه کرد: حرمت قرآن از دیگر مقدساتی است که قداست شکنی آن قابل بخشش نیست، همچنین حرمت کعبه و حرمت مؤمن که حرمت مؤمن نیز نه به خاطر انسان بودن او بلکه به خاطر ایمان اوست که بنی امیه هر ۵ مورد را قداست شکنی کردند.

وی افزود: هنوز پیامبر(ص) زنده بودند که او را دیوانه خواندند و گفتند هذیان می‌گوید، در صلح حدیبیه با ایشان مخالفت کردند، و معاویه گفت من نام پیامبر را از اذان حذف می‌کنم.

حجت الاسلام رفیعی اظهار داشت: هنوز پیامبر(ص) دفن نشده بودند که حرمت حضرت زهرا(س) را شکستند و ۷۰ روز از غدیر نگذشته بود که امامت را به خلافت و بعد سلطنت تبدیل کردند در حالی که در میان خود بنی امیه نیز این مسئله قابل تحمل نبود و حتی با وجود مخالفت کسانی مانند عایشه و پسر ابی ابکر، یزید را به خلافت انتخاب کردند و حتی خود معاویه نیز یزید را لایق جانشینی نمی‌دانست.

وی بیان کرد: به قرآن نیز رحم نکردند چون آیات ولایت و امامت را هرگونه که خودشان خواستند تفسیر کردند و کعبه را هم که آتش زدند و خون و مال و ناموس مردم را در مدینه در چند روز مباح کردند.

نباید نسبت به تحولات کشور بی‌تفاوت باشیم

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امام حسین(ع) وقتی معاویه کسی مثل یزید را برای جانشینی برگزید دید فاتحه دین خوانده است و حتی اگر مردم کوفه هم از ایشان دعوت نمی‌کردند قیام می‌کرد زیرا تکلیف او بود.

وی افزود: امروز هم ما نباید نسبت به تحولات کشور بی‌تفاوت باشیم و نسبت به منکرات اقتصادی و سیاسی و... بی‌تفاوت نباید باشیم ولی انتقادات باید در چارچوب قانونی صورت گیرد نه اینکه درسی را بهم بریزیم و جایی را بخواهیم اشغال کنیم در این صورت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

وی مدارار با دشمنان را توصیه اسلام دانست و گفت: مدارا خوب است ول مداهنه خوب نیست و اگر رهبری می‌فرمایند ما با همه دنیا مذاکره می‌کنیم مگر آمریکا زیرا آمریکا به دنبال رفتار مداراگونه نیست بلکه به دنبال مداهنه و عقب نشینی ما از اصول و ارزش‌هایمان است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcbsfbf.rhbfwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما