دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : 33801
معاون رئیس جمهور در قم:

رشد اقتصادی با استفاده از فناوری‌های سبز در برنامه دولت قرار دارد

قم نيوز : قم نگار: معاون رئیس‌جمهور گفت: همه تلاش ما در دولت این است که در کنار خروج از رکود و با افزایش تعاملات بین‌المللی، اقتصاد کشور را همراه با فناوری‌های سبز پیگیری کرده و از اصراف و از بین بردن منابع پایه‌ای جلوگیری کنیم.
رشد اقتصادی با استفاده از فناوری‌های سبز در برنامه دولت قرار دارد
به گزارش قم نگار، معصومه ابتکار صبح امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن همایش دانشگاه قم برگزار شد با اشاره به اینکه اگر منابع آبی کشور مورد تهدید قرار گیرد دامداری و کشاورزی نیز با خطرات زیادی روبرو می‌شود اظهارداشت: ما زمانی می‌توانیم از اقتصاد مقاومتی سخن به میان آوریم که منابع طبیعی و پایه‌ای کشور را مورد توجه قرار دهیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای احیای صندوق ملی محیط زیست افزود: همه تلاش ما در دولت این است که در کنار خروج از رکود و با افزایش تعاملات بین المللی، اقتصاد کشور را همراه با فناوری‌های سبز پیگیری کرده و از اصراف و از بین بردن منابع پایه‌ای جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه کشور‌ها و حکومت‌ها باید اهتمام لازم را داشته باشند تا ارتقای زندگی ملت‌ها محقق شود و مشکلات جامعه حل شود گفت: ما باید به این موضوع توجه کنیم که چگونه می‌توان کشور را اداره کرد و بدون استفاده از منابع نفتی سطح زندگی مردم رشد پیدا کند.

ابتکار با بیان اینکه یکی مهم‌ترین مسائلی که باید به آن توجه شود این است که چگونه از منابع خدادادی استفاده کنیم تا در زمینه انرژی دچار کمبود نشویم تصریح کرد: در بحث انرژی نیازمند بازنگری هستیم که در این زمینه برای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب باید نگاه ویژه‌ای به منابع پایه داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به پیگیری‌های دولت در راستای توجه به محیط زیست بیان کرد: رئیس جمهور در اولین جلسه هیئت دولت به موضوع نجات دریاچه ارومیه ورود پیدا کرد و خواستار رفع مشکل این دریاچه شد. دولت یازدهم به محیط زیست توجه ویژه‌ای دارد و اقتصاد سبز را پیگیری می‌کند. اقتصاد سبز رشد کشور را همراه با دوری از تخریب محیط زیست مورد توجه قرار می‌دهد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcezv8x.jh8x7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما