پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : 34182
منبع : ایرنا

وزیر ارشاد: تالار مرکزی قم در صورت تامین منابع مالی بهمن ماه امسال افتتاح می شود

قم نيوز : قم نگار: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح تالار مرکزی شهر قم تاکنون نزدیک به 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین منابع مالی برای تجهیزات آن بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد.
وزیر ارشاد: تالار مرکزی قم در صورت تامین منابع مالی بهمن ماه امسال افتتاح می شود
علی جنتی امروز صبح در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران افزد: هم اکنون هشت طرح ملی در سطح کشور با پیشرفت بالای ۹۰ درصد داریم که امیدواریم با حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تخصیص کامل منابع اعتباری آنها، هرچه زودتر این طرح ها به نتیجه برسد.
عملیات اجرایی تالار مرکزی قم از سال ۸۸ شروع شده ، این بنا در زمینی به مساحت حدود هشت هزار متر مربع با زیربنای ۱۱ هزار مترمربع و با اعتبارات ملی و انتخاب مشاور و پیمانکار توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درحال ساخت است.

این تالار دارای بخش هایی چون دو سالن ۶۵۰ نفره و ۲۲۰ نفره آمفی تئاتر، سالن تمرین تئاتر، سالن اجرای تعزیه می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد پیشروی های نیروهای عراقی در مبارزه با داعش، از حجت الاسلام شهرستانی جویا شد و گفت: آمریکا و اروپا فهمیده اند بچه ای که خود تولید کرده اند برای آنها به مشکلی جدی تبدیل شده است و از آن وحشت کرده اند.

جنتی همچنین افزود: اگر بشار اسد از سوریه برود این کشور قابل کنترل نیست و مانند لیبی هر منطقه از آن در دست یک حکومت خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نیز در این دیدار گزارشی از نحوه فعالیت نیروهای عراقی در مبارزه با گره های تکفیری ارائه کرد.

وی همچنین به ارائه گزارشی از موسسات فرهنگی و کتابخانه های زیر نظر دفتر آیت الله سیستانی در استان قم پرداخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می کند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchiznx.23nk6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما