شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 34237
مدیر موسسه بوستان کتاب:

کیفیت و محتوای کتاب‌ها در اولویت قرار گیرد/ زمینه فروش قسطی کتاب‌ها فراهم شود

قم نيوز : قم نگار: مدیر موسسه بوستان کتاب گفت: اگر کیفیت و محتوای کتاب مناسب باشد، مخاطب هزینه لازم برای خریداری کتاب را پرداخت می‌کند.
کیفیت و محتوای کتاب‌ها در اولویت قرار گیرد/ زمینه فروش قسطی کتاب‌ها فراهم شود
به گزارش قم نگار، محمدباقر انصاری با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: باید ابتدا زمینه برای هدایت افراد به سوی کتاب و کتابخوانی در افراد به وجود آید تا به خرید کتاب علاقمند شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کیفیت و محتوای کتاب مناسب باشد، مخاطب هزینه لازم برای خریداری کتاب را پرداخت می‌کند.

مدیر موسسه بوستان کتاب با اشاره به اهمیت ظاهر کتاب‌ها در جذب مخاطب گفت: باید ظاهر کتاب‌ها به گونه‌ای طراحی شود که مخاطب برای خرید و مطالعه آن تمایل پیدا کند، زیرا ظاهر و طرح جلد نخستین عاملی است که در نگاه نخست مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کتاب خوراک روح انسان‌ها است، بنابراین علاوه بر محتوای آن باید دارای ظاهری مناسب باشد، تا افراد برای مطالعه و استفاده از این خوراک علاقه نشان دهند، زیرا کتاب غذای روح است، اگر از ظاهر مناسب برخوردار باشد، اشتها و تمایل فرد به کتاب افزایش پیدا می‌کند.

انصاری با بیان اینکه رکود از موارد دیگر بوده که در بازار کتاب نیز تاثیر گذاشته است، گفت: کتاب پس از نیازهای جسمی انسان قرار دارد، افراد ابتدا به تامین نیازهای جسمی می‌پردازند و سپس کتاب در اولویت قرار می‌گیرد، البته با خروج از رکود اقتصادی بازار کتاب نیز پررونق‌تر می‌شود.

وی با اشاره به راهکارهای تناسب‌بخشی کتاب‌ها با وضعیت اقتصادی مردم گفت: می‌توان اندازه کتاب‌ها را به قطع‌های کوچک‌تر منتشر کرد تا میزان هزینه‌های موجود کاهش پیدا کند، همچنین تبدیل به محصولات دیجیتالی و ارائه آن به مخاطب از راهکارهای دیگر است.

مدیر موسسه بوستان کتاب خاطرنشان کرد: می‌توان مانند کالای دیگر زمینه فروش قسطی کتاب‌ را فراهم کرد تا افراد بتوانند ضمن بهره‌مندی از کتاب، توان تامین هزینه آن را داشته باشند، که موسسه بوستان کتاب در این زمینه ارائه خدمت کرده است.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: تنها با برگزاری جشنواره‌ها نمی‌توان فرهنگ کتابخوانی را به صورت مستمر و دائم نهادینه کرد، بلکه باید برنامه‌ریزی‌هایی اجرا شود تا نهادهای مختلف مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و مطبوعات به ایفای نقش بپردازند و افراد جامعه مطالعه کتاب را به عنوان رکن اساسی بدانند.

انصاری خاطرنشان کرد: روی آوردن به کتاب و کتابخوانی به دلیل پرداخت تخفیف نیست، زیرا در کشورهایی که آمار کتاب و کتابخوانی فراوان است در صحنه‌های مختلف که در رسانه ملی نمایش داده می‌شود، کتاب به انواع مختلف در قالب قفسه کتاب، کتابخانه و... گنجانده شده است.

وی یادآور شد: اینگونه برای افراد مختلف کتاب و کتابخوانی در فیلم‌ها نهادینه می‌شود تا کتاب به عنوان رکن جدایی‌ناپذیر زندگی آنها قرار گیرد و همواره به کتابخوانی اهتمام داشته باشند.

مدیر موسسه بوستان کتاب با اشاره به فیلم‌ها و برنامه‌های مختلفی که از رسانه پخش می‌شود، گفت: در اینگونه مجموعه‌ها بیشتر بازی با تبلت و تلفن همراه نشان داده می‌شود، باید خود الگوهایی برای سبک زندگی مردم تعریف کنیم تا به تدریج برای آنها نهادینه شود.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ کتاب در حال گذراندن مراحل مختلف چاپ مانند ویرایش و صفحه‌آرایی است، عنوان کرد: بر اساس تقاضا ۴۰۰ اثر در نوبت بازچاپ قرار دارد که در صورت تامین کاغذ منتشر می‌شود.

انصاری خاطرنشان کرد: موسسه برای چاپ کتاب بر اساس محتوای کتاب‌‌ها اقدام می‌کند، سرعت را فدای کیفیت برای افزایش آمار چاپ کتاب نمی‌کند، بنابراین تنها آثار دارای محتوا را چاپ کرده و نسبت به بازچاپ محصولاتش اقدام می‌کند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciyrap.t1a5p2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما