دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : 34331
منبع : قم نگار
با حضور خسرو معتضد

بررسی سابقه نفوذ در ایران از اواخر صفویه

قم نيوز : قم نگار: به همت پایگاه بسیج مدرسه معصومیه وابسته به تیپ ۸۳ امام جعفرصادق (علیه السلام) با حضور استاد خسرو معتضد سابقه نفوذ در ایران مورد بررسی قرار گرفت.
بررسی سابقه نفوذ در ایران از اواخر صفویه
به گزارش قم نگار، خسرو معتضد در رابطه با سابقه نفوذ در ایران اظهار داشت: اواخر صفویه که به خواب جهل گرفتار شدیم اولین روزنه های نفوذ در ایران به پوشش کارگری و اسلحه سازی آغاز شد، و این سیر ادامه داشت تااینکه از قرن ۱۹ به بعد، نفوذ به مرحله مستشاری رسید و ما از این جهت ضربه های فراوانی خورده ایم.

این مورخ برجسته افزود: مواد مخدر، تنبلی ، وسعت ایران و منابع سرشار از جمله عوامل موثری بود که بر عمق خواب ما و نفوذ دشمن افزود چراکه برای ثروت باد آورده هیچ چیز بدتر از جهل و تنبلی نیست و هر دو از زمان قاجار در دولتمردان ما به وفور یافت می شد و این منهای خیانتهای آنان است.

معتضد در ادامه اظهار داشت: مدگرایی، مصرف گرایی، تجمل گرایی سبب ایجاد تمدن بلواری شد، که خود عامل فساد و تباهی مجزایی است چرا که به امید رسیدن به زندگی مرفه از سال ۱۳۰۰ و به ویژه از ۱۳۵۰ به آغوش اجانب خصوصا آمریکا غلتیدیم!

وی در پایان افزود جهل نه تنها بر زندگی مادی و رفاه اقتصادی و منابع اثر منفی گذاشته که در زمان فتحعلی شاه همین جهل باعث شد از سرزمین بزرگ ایران، قفقاز و افغانستان و ... جدا بشود و در نتیجه تنها راهی که می تواند مانع نفوذ و سیطره دشمن شود استفاده از سه ضلع غرور ملی، دینی و دانش است و الا در صورت نبود هر یک قافیه را باخته ایم


انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdfs0s.yt0os6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما