چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : 34393
آیت‌الله نوری همدانی:

علاقه به اهل‌بیت(ع) و ولایت‌مداری از خصوصیات اصلی علامه طباطبایی بود

قم نيوز : قم نگار: آیت‌الله نوری همدانی با بیان این که هنگامی که علامه طباطبایی درس می‌داد این موضوع نمایان بود که قرآن کریم چگونه بر وی اثر گذاشته است، گفت: علاقه به اهل‌بیت(ع) و ولایت‌مداری در وجود این مفسر قرآن کریم نمایان بود.
علاقه به اهل‌بیت(ع) و ولایت‌مداری از خصوصیات اصلی علامه طباطبایی بود
به گزارش قم نگار، آیت‌الله نوری همدانی شامگاه سه‌شنبه در دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد با بیان اینکه علامه طباطبایی کوهی از علم و تقوا بود اظهار داشت: این مفسر بزرگ قرآن کریم مورخ، محدث، مفسر و مدرس نمونه‌ای بود که کمالات و ویژگی‌های نورانی زیادی داشت.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه علامه طباطبایی در زمینه اخلاق اسوه و نمونه بود افزود: بنده به مدت ۵ سال افتخار شاگردی علامه طباطبایی را داشتم و در درس تفسیر وی شرکت می‌کردم، این مفسر بزرگ قرآن کریم دارای خصوصیات بی‌نظیری بود و همواره به شاگردانش لطف داشت و با تواضع و فروتنی با شاگردان خویش برخورد می‌کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه هنگامی که علامه طباطبایی درس می‌داد این موضوع نمایان بود که قرآن کریم چگونه بر وی اثر گذاشته است بیان کرد: علاقه به اهل بیت(ع) و ولایت مداری در وجود این مفسر قرآن کریم نمایان بود و هنگامی که به حرم امام رضا (ع) مشرف می‌شد یک حالتی برای زیارت در ایشان نمایان می‌شد که همه زائران برای دیدن وی می‌آمدند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه علامه طباطبایی برگزیده خداوند بود و خداوند ویژگی‌های نمونه‌ای را به وی عطا کرده بود عنوان کرد: این مفسر عالی قرآن کریم زندگی بسیار ساده‌ای داشت و هیچ گاه برای رسیدن به مال دنیا تلاش نکرد و تنها در زندگی خویش به نشر و تفسیر قرآن کریم تاکید داشت.

وی با بیان اینکه جامعه ای سالم است که امر به معروف و نهی از منکر در آن جود داشته باشد گفت: جامعه اسلامی نیازمند ولایت فقیه است و اگر ولی فقیه در رأس امور باشد هیچ گاه دچار لغزش نمی شودو سعادت مند می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: در امور اقتصادی ربا دارای اثرات منفی زیادی است و در آیات متعدد قرآن کریم خداوند بر دوری از ربا تاکید کرده است، ربا سبب نابودی زندگی انسان‌ها می‌شود و اگر در امور اقتصادی و مالی انسان‌ها دقت داشته باشند فقر از بین می‌رود.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه علامه طباطبایی در زمینه نشر علوم دینی و قرآنی اهتمام داشت گفت: این مفسر قرآن کریم در زندگی خویش بر نشر و تفسیر قرآن کریم تاکید داشت و هیچ تفسیری در عالم اسلام همانند تفسیر المیزان جامع و مشروح و مبسوط نوشته نشده است که باید مورد توجه همگان باشد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcbffbf.rhba9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما