يکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : 3444
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم:

جوابگوی اشتیاق مردم برای دیدار با رهبر انقلاب نیستیم

قم نيوز : قم نیوز: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم گفت: مردم قم اشتیاق غیرقابل وصفی برای دیدار با رهبر معظم انقلاب دارند که با توجه به ظرفیت محدود کاروان جوابگوی این اشتیاق مقدس مردم قم نیستیم.
جوابگوی اشتیاق مردم برای دیدار با رهبر انقلاب نیستیم
به گزارش قم نیوز، نصرت‌الله لطفی شنبه شب در حاشیه دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با آیت­ الله نوری همدانی ابراز داشت: کاروانی که با ظرفیت پنج هزار نفر از مردم قم برای دیدار با مقام معظم رهبری حرکت می­کند، دو هدف دارد که یکی تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) از طریق حضور در مرقد مطهر ایشان و دیگری تجدید بیعت با مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: به دنبال شکل­گیری حماسه پرشور ۹ دی و حضور در مردم ولایت­مدار ایران اسلامی در صحنه میثاق با ولایت در سال ۸۸، این روز به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده، اما به دلیل ویژگی­های خاص شهر قم این ایام در این شهر با عنوان دهه بصیرت نام‌گذاری شده است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم اظهار داشت: این کاروان، یک کاروان مردمی است که از ۴۵ نهاد دولتی، مردمی و حاکمیتی شهر و روستا در آن نماینده وجود دارد.

وی عنوان کرد: سهمیه­ های تمام ارگان­ها و نهادها اعلام شده است و ثبت­ نام­ها آغاز شده است و نمایندگان این نهادها در روز یکشنبه، ۱۸ دی­ماه برای دریافت کارت دیدار به دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مراجعه می‌کنند.

لطفی با اشاره به اینکه این سهمیه دیدار اختصاص به مردم قم دارد، افزود: باید از هر گونه اختصاص کارت دیدار برای غیر از مردم قم جلوگیری کرد، چراکه پاسخگوی اشتیاق مردم قم برای دیدار با مقام معظم رهبری نیستیم.

وی گفت: کاروان مردم قم که برای دیدار با مقام معظم رهبری و تجدید بیعت با آرمان­های امام خمینی(ره) در قالب ۱۵۰ اتوبوس ساعت هفت صبح روز دوشنبه وارد شهر تهران شده و با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با مقام معظم رهبری تجدید بیعت خواهند کرد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم خاطرنشان کرد: پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب، این کاروان به سمت مرقد مطهر امام خمینی(ره) حرکت خواهد کرد و پس از برگزاری مراسم کوتاهی کاروان، تهران را به سمت قم ترک می­کند.

وی با تاکید بر اینکه این کاروان باید پیام داشته باشد، افزود: ارزش پیام کاروان به این است که از زبان مردم و با اشتیاق خاصی که آنها دارند، بیان شود، از این رو شعری با استفاده از مضامین انقلابی و بصیرتی تنظیم شده و در اختیار کاروان­ ها قرار می­ گیرد تا در بدو ورود مقام معظم رهبری خوانده شود.

لطفی با بیان اینکه این ملاقات شرایط خاصی دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب عنایت خاصی به دیدار مردم قم در ۱۹ دی دارند و این تنها ملاقاتی است که در هر شرایطی در روز نوزدهم انجام شده است.

وی ادامه داد: حضور مسئولان در این دیدار در قالب اعضای ستاد بزرگداشت ۱۹ دی به منظور تجدید خاطره از دوران انقلاب است، چراکه مردم در آن زمان با هدایت علمایی مانند آیت­ الله نوری همدانی در پاسخ به توهین به امام خمینی(ره) قیام کردند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم اذعان داشت: بیت آیت ­الله نوری همدانی در دو مرحله در شکل­ گیری قیام ۱۹ دی تاثیر داشت، که یکی در ۱۸ دی­ماه با برگزاری جلسه­ و رایزنی با روحانیون برجسته قم و دیگری در ۱۹ دی­ماه با تجمع مردم و سخنرانی ایشان همراه بود.

وی اضافه کرد: در حماسه ۹ دی نیز آیت ­الله نوری همدانی با نقشی که در بیدار ساختن مردم داشت، نقش بی­بدیلی را ایفا کرده و نشان داد علما نه تنها در شکل­ گیری انقلاب بلکه در استمرار آن نقش فوق‌العاده­ ای دارند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.t9wrak9ttpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما