سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۳۲
کد مطلب : 34831
منبع : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم
پس از تعقیب و گریز در تالاب بهشت معصومه

شکارچی متخلف در قم دستگیر شد

قم نيوز : قم نگار: رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان قم گفت: یک شکارچی متخلف در تالاب بهشت معصومه، پس از عملیات تعقیب و گریز در منطقه دستگیر شد.
شکارچی متخلف در قم دستگیر شد
به گزارش قم نگار، محمدرضا عابدی با اشاره به انجام گشت و پایش منظم و مستمر از تالاب‌های مهاجرپذیر استان در سخنانی اظهار کرد: با توجه به شروع فصل مهاجرت پرندگان، نظارت بر تالاب‌های بهشت معصومه و مره به شدت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این تالاب‌ها میزبان پرندگان مهاجر از جمله تنجه، حواصیل ارغوانی، کاکایی، خوتکا، آووست، چوبپا، اردک کله سبز و عقاب صحرایی هستند، خاطرنشان کرد: در این مناطق به هیچ عنوان مجوزی برای شکار ارائه نمی‌شود و با متخلفان صید و شکار قاطعانه برخورد خواهد شد.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان قم از دستگیری یک شکارچی متخلف در تالاب بهشت معصومه خبر داد و گفت: این متخلف زیست محیطی که متاسفانه یک قطعه خوتکا را با تفنگ ساچمه‌ای شکار کرده بود، با مشاهده ماموران این اداره کل اقدام به فرار کرد که خوشبختانه طی عملیات تعقیب و گریز در منطقه دستگیر شد.

وی با بیان اینکه جمعیت پرندگان مهاجر در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته و امیدواریم هیچ گونه تعرضی نسبت به این پرندگان در تالاب‌های کشور انجام نشود تصریح کرد: پرونده تخلف این شکارچی پس از ضبط اسلحه و ادوات شکار، توسط واحد حقوقی اداره کل تکمیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcizvap.t1a5p2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما