دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : 12211
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد

دستگیری اعضای دو گروه شکار زنده کبک در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از دستگیری دو گروه شکار زنده کبک و ضبط سلاح و تجهیزات شکار در قم خبر داد.
دستگیری اعضای دو گروه شکار زنده کبک در قم
به گزارش قم نیوز، محمودعلی رکنی با اشاره به انجام گشت‌های شبانه‌روزی مأموران یگان حفاظت و همیاران محیط زیست استان قم اظهار کرد: طی این گشت‌ها دو گروه متخلف شکارچی که اقدام به صید زنده کبک می‌کردند دستگیر شدند.

وی افزود: با دستگیری این شکارچیان دو قبضه سلاح شکاری، تعداد زیادی تله زنده‌گیری، سه قفس کبک و شش قطعه کبک وحشی کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه این شکارچیان پس از دستگیری و تنظیم صورت جلسه به پاسگاه انتظامی بخش تحویل داده شدند گفت: نظارت عرصه‌های زیست محیطی و حیات وحش استان از اولویت‌های این اداره کل محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این امر به منظور پاسداری و حفاظت از گنجینه‌های طبیعی قم صورت می‌گیرد و با توجه به شرایط موجود انجام آن ضروری است.

رکنی با بیان اینکه شکارچیان با استفاده از دام‌های گسترده سعی در شکار تعداد زیادی کبک دارند خاطرنشان کرد: این کار آسیب رساندن به محیط زیست و تخریب آن محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان داشت: این روش شکار که با استفاده از تورهای پهن صورت می‌گیرد غیرقانونی بوده و ضررهای فراوانی نیز به چرخه تنوع زیستی وارد می‌کند زیرا در فصل جفت‌گیری تعداد زیادی کبک را از چرخه خارج کرده و موجب کاهش محسوس جمعیت آنها می‌شود.

وی ادامه داد: صید غیر مجاز در قانون جرم بوده و مجازات‌هایی چون جزای نقدی و حبس تا شش ماه برای مجرمان در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgqx9q.ak9xq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما