دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : 3502
رئیس اتحادیه ناشران استان قم خبر داد:

160 ناشر فعال در دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه حضور داشتند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه ناشران استان قم گفت: در دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه، 160 ناشر در 96 غرفه نمایشگاهی از سه کشور ایران، لبنان و عراق حضور فعال دارند.
160 ناشر فعال در دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه حضور داشتند
به گزارش قم نیوز، حمید خرمی اظهار داشت: شهر تاریخی و مذهبی قم به عنوان پایگاه علمی جهان اسلام جایگاه رفیعی یافته و به عنوان ام‌القرای مسلمین، محل حضور متفکران، علما، محدثان شیعی، اندیشمندان و شخصیت‌های مذهبی دنیای معاصر است.

وی افزود: این اهمیت در روند انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و پس از آن ابعاد وسیع‌تری یافته و این شهر را به یکی از مهم‌ترین کلانشهرهای ایران تبدیل کرده است.

ناظر اجرایی دومین نمایشگاه کتاب حوزه تصریح کرد: با وجود هزار و ۲۰۰ ناشر و کتاب‌فروش در استان قم، این شهر رتبه دوم در عرصه چاپ و نشر کتاب و در زمینه چاپ و نشر کتب دینی رتبه اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نشریه، ماهنامه، هفته‌نامه و روزنامه در قم فعالیت دارند و قم در زمینه چاپ و نشر کتب دینی مقام اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

خرمی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۰ هزار عنوان کتاب در قم منتشر شده است، گفت: از این تعداد هفت هزار عنوان چاپ اول و سه هزار عنوان تجدید چاپ بوده است که به طور میانگین حدود ۳۰ میلیون جلد کتاب منتشر شده است و در شش ماه گذشته نیز پنج هزار عنوان کتاب به چاپ رسیده که شامل حدود ۱۵ میلیون جلد می‌شود.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه کتاب حوزه، ۱۶۰ ناشر در ۹۶ غرفه نمایشگاهی از سه کشور ایران، لبنان و عراق حضور فعال دارند.

رئیس اتحادیه ناشران استان قم در خصوص مجتمع فرهنگی ناشران گفت: این مجتمع شامل ۳۵۰ واحد تجاری و اداری و مجتمع منحصر به فرد در خاورمیانه است که تعاونی ناشران از سال ۸۶ ساخت آن را آغاز کرده و تا سال آینده به بهره‌برداری می­رسد.

دومین نمایشگاه کتاب حوزه از ۲۲ تا ۲۷ دی‌ماه در مجتمع امام خمینی(ره) در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcb.gbfurhbs5iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما