يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : 7307

کتابفروشان قمی از پرداخت مالیات معاف شدند

قم نيوز : قم نیوز: رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم از معافیت مالیاتی کتابفروشان قمی به منظور حمایت از این قشر فرهنگی خبر داد.
کتابفروشان قمی از پرداخت مالیات معاف شدند
به گزارش قم نیوز، حمید خرمی امروز با اشاره به فعالیت گسترده ناشران و کتابفروشان در استان قم اظهار کرد: بیش از هزار ناشر و ۲۰۰ کتابفروش در قم مشغول فعالیت هستند.

وی از معافیت مالیاتی فروشندگان کتاب خبر داد و افزود: معافیت مالیاتی ناشران بزرگ‌ترین حمایتی بود که با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این قشر صورت گرفت.

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل ناشران گرانی کاغذ است، گفت: امیدواریم با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم این مشکلات را کاهش داده و با واردات کاغذ این مشکل برطرف شود.

وی با اشاره به تاثیر افزایش قیمت کاغذ بر روی قیمت کتاب گفت: افزایش قیمت کاغذ ۳۰ تا ۴۰ درصد بر قیمت کتاب افزوده است.

خرمی ادامه داد: با افزایش قیمت کتاب‌ها، مخاطبان آنها کاهش پیدا کرده به طوری که مخاطب با مشاهده قیمت کتاب از خرید آن منصرف می‌شود.

وی توزیع کتاب را دیگر مشکلات ذکر کرد و افزود: توزیع مناسب کتاب یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بود، ولی متاسفانه یک مرکز ساماندهی شده در کشور برای توزیع کتاب نداریم و افراد به پخش کتاب به صورت جزئی می‌پردازند.

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با بیان اینکه فروشندگان کتاب باید پروانه فعالیت داشته باشند، گفت: اکنون ۹۵ درصد کتابفروشان پروانه فعالیت دارند و در صورت نداشتن پروانه مغازه آنها پلمب می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.uayct1apybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما