سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : 35074
رئیس پارک علم و فناوری قم:

بیش از ۳۰۰ طرح پژوهشی در نمایشگاه فن بازار قم ارائه شده است

قم نيوز : قم نگار: رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه در بخش فناوری و فن بازار حدود ۸۰ طرح فناوری عرضه شده است، گفت: در بخش پژوهشی بیش از ۳۰۰ طرح پژوهشی، پایان نامه و مقاله در بخش پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها ارائه شده است.
بیش از ۳۰۰ طرح پژوهشی در نمایشگاه فن بازار قم ارائه شده است
به گزارش قم نگار، سید‌حسین اخوان علوی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها و دانشگاه‌های استان عضو ستاد پارک علم و فناوری هستند، اظهار داشت: مسئولیت کمیته نمایشگاه و فن بازار به عهده پارک علم و فناوری استان داده شده و پارک علم و فناوری نیز با کمک ۷ دستگاه اجرایی، کمیته نمایشگاه فن بازار را تشکیل داده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری قم با بیان اینکه بعد از تشکیل جلسات کمیته و شکل گیری آئین نامه مکان نمایشگاه دانشگاه قم مشخص شد، افزود: بعد از مرحله برنامه ریزی کار فراخوان با طراحی کاربرگ‌ها انجام و نامه‌ها با روشهای مختلفی به تمام دانشگاه‌ها، مراکز رشد، نهاد‌ها و پارک در دو نوبت ارسال شد.

اخوان علوی با بیان اینکه براساس وارده متقاضی‌ها کار طراحی و عقد قرارداد با شرکتی که مجری فضای نمایشگاه بود انجام شد، گفت: بعد از استقرار و تحویل غرفه‌ها، یک غرفه آرایی اولیه انجام شد و نمایشگاه در یک دسته بندی در دو بخش پژوهشی و فناوری برپا شد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه شامل ۵ بخش دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهادهای انقلاب اسلامی، حوزوی، فناوری و فن بازار است، گفت: جمعاً ۲۶ غرفه برای نمایشگاه طراحی شد که ازبین این غرفه‌ها ۲۴ غرفه در اختیار دانشگاه‌ها، سازمان‌ها قرار گرفته و فضای نمایشگاه بیش از ۶۰۰ متراست.

رئیس پارک علم و فناوری قم با تأکید بر اینکه محتوای نمایشگاه از جنس پژوهش و فناوری است، تصریح کرد: برای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها آثار جدید سال ۹۳ و ۹۴، پارک‌ها و مراکز رشد آثار سال ۹۲ به بعد و برای دستگاه‌های اجرایی آثار سال ۹۱ به بعد در نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

اخوان علوی با اشاره به اینکه در بخش فناوری و فن بازار حدود ۸۰ طرح فناوری عرضه شده است، گفت: در بخش پژوهشی بیش از ۳۰۰ طرح پژوهشی، پایان نامه و مقاله در بخش پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها ارائه شده است همچنین محدوده زمانی برای دفاع پایان نامه‌های مقاطع کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد سال ۹۳ و ۹۴ و پذیرش قطعی مقاله سال ۹۳ و ۹۴ پذیرش قطعی است.

وی با بیان اینکه در بخش فن بازار حدود ۳۰ اثر آماده فروش یا مشارکت به عرضه درآمده است، افزود: صندوق کارآفرینی کریمه و صندوق کارآفرینی امید به عنوان تسهیل‌گر بخش فن بازار در بخش مجزایی مستقر بوده و ارائه خدمات می‌دهند.

رئیس پارک علم و فناوری قم با اشاره به عمده مشکلات برپایی نمایشگاه فن بازار گفت: آنچه در نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان درآمده کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت و پتانسیل استان قم است که یک بخش از علت آن مربوط به نگاه سنتی به پدیده‌ها و رخ داد‌ها است چرا که در دنیای امروز به نمایشگاه‌های فن بازار و فناوی اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود.

اخوان علوی با بیان اینکه یک نمایشگاه اهداف مختلفی مانند اطلاع رسانی، ترویج، یادگیری و شبکه سازی را دنبال می‌کند و تحقق هر کدام از این اهداف به نفع استان است، افزود: مشکلات بودجه‌ای دستگاه‌های اجرایی یکی دیگر از مشکلات برپایی نمایشگاه فن بازار بود و برپایی نمایشگاه با بودجه‌های محلی پارک علم و فناوری نمایشگاه صورت گرفت.

وی حس مشارکت و عدم هماهنگی برخی شرکت‌ها موسسات را از دیگر مشکلات برپایی نمایشگاه امسال بیان و خاطر نشان کرد: همکاری و مشارکت در کار و اختصاص بودجه به نمایشگاه می‌تواند در سالهای آتی راهگشا باشد.

رئیس پارک علم و فناوری قم با بیان اینکه در سطح استان قم عدم وجود دبیرخانه دائمی یک نیاز اساسی است، تصریح کرد: خبرهای خوبی در مورد شکل گیری دبیرخانه دائمی در سطح استان قم شنیده می‌شود. امید است با شکل گیری دبیرخانه دائمی و استفاده از تجربیات چندین ساله شرایط بهتری در نمایشگاه سال آینده داشته باشیم.

اخوان علوی با بیان اینکه زمان نمایشگاه از ۱۶ آذرماه لغایت ۱۸ آذر برقرار است، گفت: زمان سه روز زمان کوتاهی نیست و یک زمان معقول برای برپایی نمایشگاه است البته باید ترتیبی برای بازدید بیشتر مخاطبان اتخاذ شود و رخ دادن این امر به مشارکت و همکاری دستگاه‌های مختلف نیاز دارد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه سراسری تهران در هفته پژوهش اظهار داشت: استان قم در ستاد هماهنگی هفته پژوهش به این جمع بندی رسیده‌اند که در نمایشگاه شرکت کنند و بصورت جداگانه پارک‌های علم و فناوری و برخی دانشگاه‌های استان در این نمایشگاه حضور دارند.

رئیس پارک علم و فناوری قم با اشاره به شرایط حضور در مراکز رشد و پارک‌ها گفت: مخاطبان مراکز رشد و پارک‌ها کسانی هستند که ایده داشته باشند ایده‌هایی که نو، دارای پشتیبانی علمی، و دارای شرایط بوده و سطح فناوری معرفی شده سطح متوسط به بالا باشد در این صورت می‌توانند وارد مراکز رشد شوند.

اخوان علوی با بیان اینکه در سالهای اخیر فناوری‌های نرم مورد توجه است، گفت: پارک علم و فناوری یک مرکز رشد علوم اسلامی را راه اندازی و درهمین مرکز رشد علوم انسانی بیست و یک شرکت و هسته فعال شده‌اند و مدیران ارشد و قو ه مجریه این انتظار را دارند که استان قم در عرصه فناوری نرم گام بردارد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdci5uap.t1awy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما