دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : 3514
آیت الله نوری همدانی:

19دی درس بصیرت و آگاهی است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: قیام خونین 19 دی 56 درس بیداری و هوشیاری در برابر فتنه ها است.
19دی درس بصیرت و آگاهی است
به گزارش قم نیوز، وی روز دوشنبه در دیدار سازمان عقیدتی سیاسی شركت كننده در دوره بصیرت اظهار داشت: این روز بزرگ و یوم الله در تاریخ انقلاب از جایگاه بلندی برخوردار بوده و نقش‌آفرین و تاثیرگذار است.

این مرجع تقلید تاكید كرد: باید با الهام از این روز تاریخی همواره بیدار باشیم چرا كه همیشه

استكبار و عوامل آن بویژه رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام به دنبال این هستند كه فتنه آفرینی كنند.

وی با اشاره به تعریف فتنه بر اساس فرمایش امیر مومنان علی(ع) در خطبه ۵۰ نهج‌البلاغه، اظهار داشت: كسانی‌ كه فتنه ایجاد می‌كنند مقداری حق و باطل را با یكدیگر مخلوط كرده و فتنه را به وجود می‌آورند.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان كرد: افراد با بصیرت در برابر فتنه فریب نمی‌خورند و راه خود را تشخیص می‌دهند ولی بدون شك افراد بی‌بصیرت فریب می‌خورند.

وی با بیان اینكه تنها رهبری می‌تواند چشم فتنه را كور و برای مردم حق و باطل را روشن كند، تصریح كرد: مردم عادی گرفتار فتنه‌ها می‌شوند و امام علی(ع) در جریان جنگ جمل فرمود این من بودم كه چشم فتنه را كور كردم.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه خاطرنشان كرد: فتنه‌ای كه در سال ۸۸ به وجود آمد، هنوز هم برخی دنبال آن را می‌گیرند ولی به لطف مردم با بصیرت باز می توان در برابر آنها ایستادگی كرد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به انتخابات مجلس نهم گفت: مردم باید با بصیرت و بینایی در انتخابات گام بردارند تا فتنه گران دوباره مجال خودنمایی پیدا نكنند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.z8xbjh8ne9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما