يکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : 3241
آیت‌الله نوری‌همدانی:

رژیم‌های ظالم منطقه به زودی سقوط خواهند کرد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم با اشاره به سقوط دیکتاتورهای حاکم در کشورهای مختلف گفت: همه رژیم‌های ظالم به زودی سقوط خواهند کرد، زیرا کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه زمینه‌ساز نابودی ظالمان می‌شود.
رژیم‌های ظالم منطقه به زودی سقوط خواهند کرد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان، معاونین و فرماندهان گردان‌های بسیج تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) دارای قدرت فرهنگی، سیاسی و جهادی بود و به این ترتیب توانست اصحاب با ایمانی را تربیت کند ضمن اینکه موفق شد جنگ‌های زیادی را نیز به سرانجام برساند.

وی با اشاره به ارزش والای جهاد در صدر اسلام گفت: قرآن کریم از مسلمانان می‌خواهد که عده‌ای از آنها برای تبلیغ اسلام به دیگر مناطق کوچ کنند تا بتوانند معارف الهی را گسترش دهند و این به معنای قدرت فرهنگی اسلام است.

این مرجع تقلید با تاکید بر استفاده روحانیون از قدرت قلم و بیان خود عنوان کرد: افزایش قدرت نظامی و استفاده از صنایع پیشرفته دفاعی نیز اهمیت بالایی دارد زیرا موجب ترس و وحشت دشمنان می‌شود ضمن اینکه قدرت سیاسی نیز برای اداره صحیح کشور همراه با حفظ ارزش‌ها لازم است.

وی خاطرنشان کرد: در طول سال‌های بسیار، حوزه علمیه به دلیل هفتم صفر تعطیل است و روحانیون و علما مجالس عزاداری ترتیب می‌دهند اما چند سالی است که مشاهده می‌شود صدا و سیما این روز را تبریک می‌گوید و این ناهماهنگی میان حوزه علمیه و صدا و سیما مناسب نیست.

‌نوری‌همدانی با اشاره به وقایع زمان امام حسن(ع) گفت: ناهماهنگی قدرت فرهنگی و نظامی موجب شکل‌گیری صلح و پیشرفت معاویه شد.

استاد حوزه علمیه قم قدرت گرفتن بنی‌عباس را نیز نتیجه ناهماهنگی میان بنی‌امیه دانست و افزود: برخی افراد به خدمت امام صادق(ع) رسیده و خواستار قیام می‌شدند و اظهار می‌کردند که طرفداران زیادی از شیعیان آماده این کار هستند اما امام(ع) با بیان مثالی در رابطه با جان‌نثاری یاران خود،‌ ناهماهنگی قدرت فرهنگی و نظامی را به آنها نشان داد.

وی با بیان اینکه مطالعه تاریخ موجب عبرت‌آموزی می‌شود تصریح کرد: در اسلام، سلطنت امری مذموم است و این امر از زمان بنی‌امیه پی‌ریزی شده و سلسله‌های شاهنشاهی در ایران نیز ادامه همین جریان بوده و ریاست به دست کاخ‌نشینان افتاد در حالی که سایه استکبار نیز به تدریج بر سر شاهان ایران قرار گرفت.

‌نوری‌همدانی ادامه داد: قبل از انقلاب، قدرت رزمی و سیاسی در دست بیگانگان بود اما عارفی حماسه‌آفرین از حوزه‌های علمیه به عنوان قدرت فرهنگی جامعه، با همتی و اراده‌ای بلند به پا خواست و کار بسیار بزرگی را به پشتوانه خدا انجام داد و قدرت سیاسی،‌ نظامی و فرهنگی را در کنار هم ایجاد کرد پس ما نیز باید تلاش کنیم این سه نیرو همواره در کنار یکدیگر باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری رزمایش‌های نظامی نشان‌‌دهنده قدرت رزمی حکومت اسلامی است، افزود: زمانی که دشمنان چنین قدرتی را از سوی نظام اسلامی مشاهده کنند جرأت حمله به ما را نخواهند داشت در غیر این صورت قبل از عراق و افغانستان،‌ ایران را مورد تهاجم قرار می‌دادند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر صیانت از قدرت‌های سه‌گانه نظام توسط همه اقشار جامعه تصریح کرد: هوشیاری و بیداری در مقابل دشمنان به ویژه در دهه بصیرت، اهمیت بالایی دارد زیرا به فرمایش رهبر انقلاب، فتنه هیچ‌گاه از بین نرفته و همواره در کمین است.

وی گفت: علمای اسلام حضور چشمگیری در دفاع مقدس داشتند و همراهی آنها با سایر اقشار مردم موجب پیروزی کشور و رونق اسلام شد و اکنون نیز حضور مردم در صحنه به ویژه در زمان انتخابات، اهمیت بالایی در حفظ نظام اسلامی خواهد داشت.

‌نوری‌همدانی با اشاره به روایاتی از ائمه معصوم(ع) اظهار کرد: تردید‌افکنی‌های فراوانی در جامعه وجود دارد بنابراین علما باید یقین را در میان مردم تقویت کنند زیرا آنچه موجب پیشرفت جامعه می‌شود،‌ اعتقاد و ایمان مردم است بنابراین علما باید خود را از نظر علمی تقویت کنند.

وی با بیان اینکه دومین ویژگی علمای دین، خلوص نیت است، گفت: آنچه موجب پیروزی انقلاب شد، اخلاص امام خمینی(ره) بود ضمن اینکه علما و دانشمندان باید مردم را از تکبر و خودپسندی به سمت تواضع سوق دهند و به این ترتیب مردم همان‌گونه که در اطراف پیامبران اجتماع می‌کردند، گرد علما نیز جمع می‌شوند.

استاد درس خارج فقه با تاکید بر دعوت مردم به خیرخواهی توسط علما گفت: بسیاری از کشورهای عربی مانند قطر و عربستان با ایران مخالف بوده و هزینه‌های زیادی نیز در این زمینه صرف می‌شود اما باید توجه داشت که همه رژیم‌های ظالم به زودی سقوط خواهند کرد زیرا کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه زمینه‌ساز نابودی ظالمان می‌شود.

وی بیان کرد: همه مردم در روز ۹ دی شعار «خامنه‌ای کوثر است،‌ دشمن او ابتر است» را سر دادند و این امر در بسیاری از نقاط جهان نیز وجود داشت.

‌نوری‌همدانی با بیان اینکه باید از دشمنی‌های بیهوده پرهیز کرد افزود: علما و روحانیون باید زهد و ساده‌زیستی را رعایت کرده و این مسئله را در میان مردم تبلیغ کنند و روایاتی نیز درباره اهمیت این امر وجود دارد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.abfurhb58iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما