دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : 35259
نماینده جنبش حماس در تهران خبر داد

گسترش انتفاضه سوم فطسطینی‌ها در قدس و الخلیل

قم نيوز : قم نگار: نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به گسترش انتفاضه سوم در تمام خاک فلسطین، گفت: مقاومت در غزه مانند دژ محکمی همچنان پابرجا بوده و انتفاضه در قدس و الخلیل به قوت خود باقی است.
گسترش انتفاضه سوم فطسطینی‌ها در قدس و الخلیل
به گزارش قم نگار، خالد قدومی ظهر امروز در همایش یادبود شهدای انتفاضه سوم فلسطین در دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه اقدامات مبارزان فلسطینی در برابر ظلم و ستم صهیونیست‌ها دارای نوآوری و ابتکار است، اظهار داشت: برخی مدعی‌اند اقدام‌های جوانان فلسطینی نظیر انتفاضه بدون در اختیارداشتن سلاحِ متناسب، نوعی خودکشی است در حالی‌که از نظر ما این نوع مرگ برابر با پیروزی است.

وی خاطرنشان کرد: انگیزه جوانان ما مبارزه با ظلم و استبداد جهانی است، اما این تنها عامل و انگیزه نیست، بلکه مبارزان فلسطینی از تاثیری که شهادت در به ثمر نشستن پیروزی‌های دیگر دارد، آگاه هستند.

قیومی با اشاره به فتوای جدید ۱۰۰ خاخام یهودی مبنی بر حرام بودن رفت و آمد به مسجد الاقصی برای یهودیان، گفت: نتانیاهو نیز وزیران کابینه خود را از رفتن به این مسجد منع کرده است.

نماینده جنبش حماس در تهران تصریح کرد: جوانان ما با سلاح سرد و سنگ به مقابله با یکی از مجهز‌ترین ارتش‌های جهان پرداختند.

وی با اشاره به درهم ریختگی ارتش رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: تیراندازی‌های بی‌مورد سربازان رژیم صهیونیستی ناشی از حالت ترس و جنونی است که به دلیل پیروزی‌های مکرر مقاومت فلسطین، در بین آن سربازان به وجود آمده است.

نماینده جنبش حماس در تهران با بیان اینکه روحیه عزت‌مندانه در تمام مردم فلسطین حاکم است، بیان کرد: مبارزان ما علی‌رغم روحیه شهادت طلبی دارای طبعی لطیف نیز هستند.

قدومی روحیه بالای فلسطینی‌ها را درخور تقدیر دانست و گفت: جایزه ما پیروزی نهایی از جانب خداست.

وی با اشاره به رشادت‌های مقاومت فلسطین و بی‌پایه بودن ادعاهای رژیم صهیونیستی بیان کرد: نتانیاهو در مصاحبه اخیرش با شبکه سی.ان.ان فلسطینی‌ها را عامل انقراض دایناسور‌ها دانسته و در برابر تعجب و تمسخر مجری برنامه، برای توجیه اشتباه خود گفته است منظور من این بود که مردم فلسطین قصد نسل‌کشی در کشورهای غربی و آمریکایی را دارند.

نماینده جنبش حماس در تهران تصریح کرد: آمریکا به تازگی یک میلیارد دلار به ارتش اسرائیل برای ادامه جنایتکاری‌هایش در سرزمین‌های ما کمک کرده است.

وی با بیان اینکه ملت ما راه حل‌های سیاسی را نیز تجربه کرده است، عنوان کرد: مقاومت ما در حال اجراست و علی‌رغم بسته بودن گذرگاه‌ها و کمبود دارو و غذا، به ادامه این مقاومت‌ها می‌پردازیم، چرا که مرگ در حالِ مبارزه، شرافت‌مندانه‌تر از مرگ به دلیل گرسنگی و بیماری است.

قدومی با اشاره به بسته‌بودن گذرگاه‌ها و تداوم سیاست مشت آهنین در کرانه باختری و افزایش بازداشت‌ها خاطرنشان کرد: اسرائیل به هیچ یک از این محدودیت‌ها اکتفا نکرد و درصدد تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی برآمد به همین دلیل جوانان ما به بی‌نتیجه بودن مذاکره با صهیونیست‌ها معتقدند.

نماینده جنبش حماس در تهران با تاکید براینکه هدف رژیم صهیونیستی از مذاکره بزک‌کردن چهره خود در نزد اذهان عمومی و رسانه‌های جهان است، اظهار داشت: ملت ما به این نتیجه رسیده که برای رسیدن به اهداف بزرگ خود راهی جز انتفاضه و تداوم آن تا رهایی کامل فلسطین از چنگال غاصبان ندارد.

وی درباره پایداری انتفاضه تصریح کرد: برادران فلسطینی با آنچه در توان داشتند از جمله سنگ و سلاحِ سرد، به خیابان‌ها آمدند و از سوی دیگر در ادامه مبارزه‌های خود دست از نوآوری و خلاقیت دست برنداشتند.

نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به گسترش انتفاضه سوم در تمام خاک فلسطین، افزود: مقاومت در غزه مانند دژ محکمی همچنان پابرجا بوده و انتفاضه در قدس و الخلیل به قوت خود باقی است.

قدومی از جنگ نرم اسرائیل در پایتخت‌های اسلامی جهان خبر داد و افزود: ترور دانشمندان هسته‌ای، فرستادن جاسوس و نفوذ از طریق شبکه‌های اجتماعی و مجازی از ابزارهای رژیم صهیونیستی برای مبارزه نرم است.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر غده سرطانی بودن اسرائیل گفت: مسئله مهم درباره این رژیم، نفوذ آن در کشورهای آسیای میانه است بنابراین ما برای رویارویی با این نفوذ هشیار بوده و دارای خلاقیت باشیم.

وی به لزوم حفظ وحدت و همدلی و کنارگذاشتن اختلاف‌ها در بین مسلمان اشاره کرد و گفت: تنها رژیمی که از این اختلاف ها سود می‌برد، رژیم صهیونیستی است زیرا این اختلاف‌ها چیزی جز جنگ و خونریزی برای مسلمانان ندارد. از همین حیث باید در کنار هم یک برنامه عملی برای وحدت امت اسلامی اجرا کنیم چراکه تنها مسئله وحدت‌بخش، مسئله قدس و مسجد‌الاقصی است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdnx0s.yt0kk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما