سه شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : 3554
مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم بیان کرد:

اجرا شدن طرح پزشک امین در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم از اجرایی شدن طرح پزشک امین برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در روزهای ابتدایی سال 91 خبر داد.
اجرا شدن طرح پزشک امین در قم
به گزارش قم نیوز، محمدتقی موحدی لنکرانی امروز در نشستی خبری که در سالن کنفرانس مرکز درمان تامین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: طرح پزشک امین برنامه‌ای جامع است که از سوی سازمان تامین اجتماعی کشور تدوین و به صورت پایلوت در استان گیلان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه طرح پزشک امین، ‌طرحی است برای حفظ کرامت بیمه‌شدگان تصریح کرد: پزشک امین از تمام مسائل روحی و جسمی بیمار اطلاع دارد و تمام موارد را به صورت یک پرونده شخصی نزد خود نگهداری می‌کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم با تبیین طرح پزشک امین تامین اجتماعی اضافه کرد: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به صورت فردی و یا اینکه با خانواده یک پزشک عمومی را به عنوان پزشک امین خود انتخاب می‌کنند و از خدمات متنوع و شگرفی در زمینه درمانی ‌برخوردار می‌شوند.

وی افزود: پزشکان عمومی پس از آموزش‌های لازم، برای ارائه خدمات تشخیصی ـ درمانی در چارچوب مشخصی که از سوی سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است به بیمه‌شدگان معرفی می‌شوند.

موحدی لنکرانی با بیان اینکه انتخاب پزشک امین برای بیمه‌شدگان آزاد است، بیان کرد: بیمه‌شده می‌تواند با توجه به شناختی که نسبت به پزشک عمومی منطقه خود دارد به تنهایی یا به همراه سایر اعضای خانواده خود،‌ یکی از پزشکان عمومی را به عنوان پزشک امین خود انتخاب کند.

وی با مطلوب ارزیابی کردن این طرح برای جمع شدن اطلاعات فردی پزشکی نزد پزشک امین گفت: پزشک امین پس از معاینه اولیه برای بیمه‌شده پرونده سلامت تشکیل می‌دهد و تمام اطلاعات تشخیصی درمانی و سوابق پزشکی را در پرونده نگهداری می‌کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم،‌ وظیفه پزشک عمومی را حفظ و ارتقا سلامت را عهده‌دار می‌شود و نسبت به ارائه خدمات تشخیصی درمانی و ارائه مشاوره‌های درمانی و پیگیری اقدامات درمانی و ترویج آموزش بهداشت اقدام می‌کند.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه اعلامی، ‌پزشک عمومی در محل کار خود حضور یافته و بیمه‌شدگان به آسانی به وی دسترسی خواهند داشت.

موحدی لنکرانی با تاکید بر اینکه در هیچ شرایطی جای پزشک امین نباید خالی بماند، بیان داشت: در صورتی که پزشک امین به هر علتی نتواند در محل کار خود حضور یابد، جانشین وی که از قبل معرفی شده است، پاسخگوی بیماران پزشک امین خواهد بود و بیماران می‌توانند به او مراجعه کنند.

وی با اشاره به برخی روزهای تعطیل و ساعت‌های خاص در شبانه‌روز گفت: بیمه‌شدگان در صورت رخداد در روزها و ساعت‌هایی که دسترسی به پزشک امین وجود ندارد، می‌توانند به مراکز شبانه‌روزی و یا اورژانس بیمارستان‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی مراجعه کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم مزایای شرکت در طرح نظام نوین ارائه خدمات درمانی تامین اجتماعی را تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای هر یک از بیمه‌شدگان توسط پزشک امین، ‌تشخیص و درمان به موقع بیماری‌ها و پیشگیری از بروز عوارض تهدید‌کننده سلامت،‌ پیگیری درمان بیمارانی که نیاز به خدمات تخصصی، فوق تخصصی سرپایی و بستری دارند عنوان کرد.

وی از دیگر مزایای این طرح را بهره‌مندی از ویزیت رایگان تلفنی در موارد ضروری،‌ بهره‌مندی از مشاوره‌های رایگان تلفنی در موارد ضروری،‌ بهره‌مندی از ویزیت رایگان در مراجعه به پزشک متخصص، در مواردی که به تشخیص پزشک امین معرفی شده باشد ذکر کرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.wapct1aw5bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما