دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : 35724
با حضور سفیر ترکیه در ایران صورت گرفت

دیدار اعضای سازمان دیانت ترکیه با آیت‌الله مکارم شیرازی

قم نيوز : قم نگار: رییس و هیئت بلندپایه سازمان دیانت ترکیه با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی دیدار کردند.
دیدار اعضای سازمان دیانت ترکیه با آیت‌الله مکارم شیرازی
به گزارش قم نگار، هیئت بلندپایه سازمان دیانت ترکیه امشب با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) دیدار کردند.

این دیدار با حضور رییس سازمان دیانت ترکیه، سفیر ترکیه در ایران، رییس شورای عالی فتوای ترکیه، رییس انجمن علمای جعفری ترکیه، اساتید الهیات دانشگاه‌های ترکیه و مفسرین و نویسندگان این کشور انجام شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار شبکه‌های ماهواره‌ای تفرقه افکن را مزدور دشمن توصیف کرد و گفت: ما از این شبکه‌ها بی‌زاریم چون با اسلام، بیگانه و مزدور دشمن هستند و نه تنها به مقدسات اهل سنت که به ما هم فحاشی می‌کنند.

وی تاکید کرد: هیچ مذهبی حق توهین به مقدسات مذاهب دیگر را ندارد و ما این فتوا را به اطلاع همه علما و مراکز اهل سنت رسانده‌ایم.

همچنین محمد گورمز رئیس سازمان دیانت ترکیه در این دیدار با انتقاد شدید از اقدامات گروه‌های تکفیری گفت: تکفیری‌ها با استفاده از استنتاج‌های بدون استدلال فاجعه آفرینی می‌کنند و دیدگاه‌هایی کاملا خلاف اسلام دارند دیدگاه‌های تکفیری‌ها خود به خود ایجاد نشده‌اند بلکه حاصل کج فهمی از دین هستند.

وی با اشاره به لزوم استفاده از منطق و استدلال در برابر تکفیری‌ها اذعان کرد: در مقابله با تکفیری‌ها استفاده تنها از قدرت نظامی کارساز نیست بلکه باید علاوه بر آن از منطق و استلال نیز بهره گرفت.

وی اضافه کرد: همه علمای جهان اسلام چه شیعه و چه سنی باید دست به دست هم بدهند و این خنجر زهرآلود را از کمر اسلام در بیاورند.

رئیس سازمان دیانت ترکیه تاکید کرد: نگرانی ما از این است که اندیشه‌ها و دیدگاه‌های تکفیری‌ها به برخی مراکز دینی رسوخ کرده‌ است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcay0ne.49nmu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما