چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب : 35768
منبع : دفتر آیت الله مکارم شیرازی
آیت الله مکارم شیرازی:

دفع کامل خطر گروه‌های تکفیری در گرو مقابله فکری و فرهنگی است

قم نيوز : قم نگار: آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه دفع کامل خطر گروه‌های تکفیری جز با مقابله فکری و فرهنگی امکان‎پذیر نیست، در این زمینه ایجاد شبکه تلویزیونی در نقد افکار تکفیری را ضروری دانست.
دفع کامل خطر گروه‌های تکفیری در گرو مقابله فکری و فرهنگی است
به گزارش قم نگار، شیخ احمد حسون مفتی کل سوریه و هیئت همراه با آیت‌الله مکارم شیرازی ملاقات کرد.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در این دیدار ضمن ابراز خوشبختی از دیدار با شیخ حسون ابراز امیدواری کرد که با شکست گروه‎های تکفیری و حامیان آنها، آینده بهتر و روشن‎تری در انتظار مردم سوریه باشد.

وی با اشاره به خطر گروه‏‌های تکفیری برای جهان اسلام اظهار داشت: برطرف کردن کامل این خطر جز با مقابله فکری و فرهنگی امکان‎پذیر نیست و لازم است رسانه‎های گروهی نقش فعال‎تری در این زمینه ایفا کنند، در همین زمینه ایجاد شبکه تلویزیونی در نقد افکار تکفیری ضروری است.

این مرجع تقلید از وضعیت مناطق جنگ‎زده و بحرانی سوریه از جمله چهار منطقه شیعه‎نشین در محاصره دشمن سوال کردند که شیخ احمد حسون در پاسخ اظهار امیدواری کرد ظرف هفته‎های آینده این مناطق به طور کامل به دست نیروهای مبارز سوری آزاد شود.

وی با تمجید از روحیه بالای مردم این مناطق افزود: مردم این شهرها بیش از سه سال است که در محاصره دشمن هستند، ولی حاضر به تسلیم یا خروج از این مناطق نشده‎اند.

از سوی دیگر مفتی سوریه در این دیدار از برگزاری کنگره خطر جریان‎های تکفیری در سال گذشته توسط آیت‌الله مکارم شیرازی تقدیر کرد و گفت: آنچه مرا امروز به قم کشانده است آثار و خدمات شما برای جهان اسلام به ویژه مقابله با جریان‎های تکفیری است.

وی از این مرجع تقلید تقاضا کرد همواره برای ایشان و دولت و مردم سوریه دعا کنند و در پایان این دیدار هدایایی از سوی آیت‌الله مکارم شیرازی تقدیم مهمانان سوری شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcivyap.t1awq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما