دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۲
کد مطلب : 35725
آیت‌الله مکارم شیرازی:

از شبکه‌های ماهواره‌ای تفرقه افکن بیزاریم

قم نيوز : قم نگار: یکی از مراجع تقلید شبکه‌های ماهواره‌ای تفرقه افکن را مزدور دشمن توصیف کرد و گفت: ما از این شبکه‌ها بیزاریم چون با اسلام، بیگانه و مزدور دشمن هستند و نه تنها به مقدسات اهل سنت که به ما هم فحاشی می‌کنند.
از شبکه‌های ماهواره‌ای تفرقه افکن بیزاریم
به گزارش قم نگار، آیت الله ناصر مکارم شیرازی امشب در دیدار با رئیس و اعضای سازمان دیانت ترکیه که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) انجام شد گفت: ما با مردم ترکیه روابط زیادی داریم چون فرهنگمان به هم بسیار نزدیک است.

وی افزود: ۹۰هزار مسجد در ترکیه وجود دارد که صدها مسجد از آنها به شیعیان اختصاص دارد و این اسباب خوشبختی است که مردم ترکیه در انجام فعالیت‌های مذهبی آزاد هستند و به عقایدشان پایبندند و با برپایی نمازجمعه‌های باشکوه و کم نظیر این پایبندی را در عمل نشان می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های تکفیری ابراز کرد: مشکلی که امروز گریبان اسلام را گرفته و بلایی برای بشریت شده فعالیت گروه‌های تکفیری است.

این مرجع تقلید ادامه داد: علمای جهان اسلام باید تکفیری‌ها را ریشه کن کنند چون این‌ها فقط با جنگ نظامی نابود نمی‌شوند بلکه از لحاظ فکری باید خشکانده شوند.

وی افزود: سال گذشته کنگره‌ای تشکیل دادیم و مفتیان جهان اسلام به مدت چند روز درباره لزوم از بین بردن اندیشه‌های تکفیری تاکید کردند و امسال نیز مجددا این کنگره را برگزار خواهیم کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: امیدواریم جلسات مشترک علمای ایران و ترکیه ادامه یابند تا درباره مشکلات جهان اسلام همفکری بیشتری صورت بگیرد.

وی اذعان کرد: کشور ترکیه با توجه به سابقه طولانی و جمعیت زیاد نقش مهمی در جهان اسلام دارد و سازمان دیانت ترکیه می‌تواند نقش کارسازی در حل گرفتاری‌های دنیای اسلام داشته باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به جنایات تکفیری‌ها خاطرنشان کرد: ریختن خون مسلمانان به دست مسلمانان، نابود کردن زیرساخت‌های کشورهای اسلامی به دست مسلمانان، ایجاد دشمنی بین مسلمانان و از همه بدتر معرفی کردن اسلام در دنیا به عنوان دین خشونت و خون‌ریزی از جمله جنایات تکفیری‌هاست.

وی افزود: تکفیری‌ها این جنایات را در حالی انجام می‌دهند که دنیا آماده پذیرش اسلام است.

آیت‌الله مکارم شیرازی رونق اسلام در آمریکا را مورد توجه قرار داد و گفت: در یکی از سال‌های اخیر قرآن پرفروش‌ترین کتاب در آمریکا شده بود و یکی از سیاست‌مداران آن کشور گفته بود باید منتظر روزی باشیم که مردم آمریکا با صدای اذان از خواب بیدار شوند.

وی با بیان اینکه تکفیری‌ها برای خودشان مبانی فکری و استدلالی درست کرده‌اند گفت: تکفیری‌ها از آیات قرآن برای اهداف شرورانه و ایجاد مبانی فکری استفاده می‌کنند درحالی که آن آیات هیچ ارتباطی با مقاصدشان ندارند بنابراین وظیفه علماست که در برابر آن‌ها بایستند.

این مرجع تقلید با تبیین راه نجات از این مشکلات اذعان کرد: بهترین راه برای حل این گرفتاری‌ها این است که قرآن و سنت را اساس همه برنامه‌هایمان قرار دهیم.

وی اسلام را دین رحمت توصیف کرد و گفت: شب و روز در نماز از رحمان و رحیم بودن خدا دم می‌زنیم و پیامبر ما که رحمة للعالمین بود چگونه به آتش زدن انسان‌ها در قفس راضی می‌شود؟

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اختلافات مذهبی هیچ مشکلی بین مسلمانان ایجاد نمی‌کند گفت: در ایران شیعه و سنی برادرانه باهم زندگی می‌کنند و برادران اهل سنت مثل شیعه‌ها در انتخابات شرکت می‌کنند و در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند.

وی ادامه داد: در افغانستان برخی از نماینده‌های مجلس و وزیران سنی هستند و برخی شیعه و ترکیه نیز شیعه و سنی با کمال آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند که این امر بیانگر سطح فکری بالای آن‌هاست.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش دشمن در ایجاد گروه‌های تکفیری گفت: دشمن این گروه‌ها را ایجاد کرده تا مسلمانان به جان هم بیفتند و خودشان راحت شوند بنابراین باید هوشیار باشیم که آلت دستشان نشویم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم شبکه‌های ماهواره‌ای تفرقه افکن را مزدور دشمن توصیف کرد و گفت: ما از این شبکه‌ها بیزاریم چون با اسلام، بیگانه و مزدور دشمن هستند و نه تنها به مقدسات اهل سنت که به ما هم فحاشی می‌کنند.

وی تاکید کرد: هیچ مذهبی حق توهین به مقدسات مذاهب دیگر را ندارد و ما این فتوا را به اطلاع همه علما و مراکز اهل سنت رسانده‌ایم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbszbf.rhbs5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما