دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : 35866
منبع : پایگاه اطلاع رسانی قم نگار
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز ش های دفاع مقدس استان قم

نیاز سنجی درست، تاثیر فیلم های "عمار" را دوچندان می کند

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم گفت: نیاز سنجی و تشخیص درست مولفه های مورد نیاز جامعه، از عوامل تاثیرگذار در جذب مخاطب و اکران گسترده تر فیلم های جشنواره عمار است.
نیاز سنجی درست، تاثیر فیلم های "عمار" را دوچندان می کند
به گزارش قم نگار، احمد حسینی شب گذشته طی سخنانی در مراسم آغاز ششمین دوره اکران فیلمهای جشنواره مردمی عمار در محل حوزه هنری قم و در جمع اکران کنندگان ابراز کرد: امروز رسانه و هنر مهمترین ابزار در جنگ نرم است.

وی با بیان اینکه تلاش در جهت ترویج آثار جشنواره عمار مهمتر از از تولید آثار است، تاکید کرد: باید کاری کرد که روز بروز بر آمار مخاطبان آثار جشنواره و ترویج ارزش ها در جامعه افزوده گردد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با اشاره به اینکه نیازسنجی جامعه، تشخیص ذائقه مخاطب و اولویت بندی در تولید آثار، موجب تاثیرگذاری عمیقتر در جامعه می شود، یادآور شد: یکی از مهمترین جلوه هایی که می توان در جشنواره عمار به آن پرداخت، فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت است و چنین رویکردی در تولید آثار، همواره مورد توجه و استقبال اقشار مختلف جامعه قرار می گیرد.
حسینی افزود: تجربه نشان داده هرگاه به فرهنگ حماسی و عاشورایی مقاومت و دفاع مقدس متمسک شدیم، جامعه حیات و جاودانگی و تحرک ویژه ای یافت و لذا ضرورت دارد از هنر و رسانه در بسط و ترویج این فرهنگ پویا بخصوص در استان قم بیشتر بهره بگیریم.

در این مراسم با اهداء تابلویی مزین به تصاویر شهدای شاخص قم از خانواده معظم شهید حسین مولیدزاده تقدیر شد؛ پدر و مادر این شهید بزرگوار، ناشنوا هستند.

پخش فیلم های راشل کوری، ننه عصمت و ...از بخش های این مراسم بود.

فیلم های جشنواره عمار همزمان در تهران و ۳۰۰ نقطه کشور در حسینیه ها، جشنواره ها، مدارس، پایگاه های بسیج و همایش ها اکران می شود.

"پشتیبانی از مقاومت" رویکرد امسال جشنواره عمار است

حجت الاسلام محمد مردی مسئول جشنواره فیلم های مردمی عمار در حاشیه مراسم به خبرنگار دفاع پرس گفت: استان قم با تولید ۸۴ اثر، در رده سوم پس از استان های تهران و اصفهان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست، تکریم والدین، حجاب و عفاف، جنگ نرم و مقاومت از جمله سوژه هایی بوده که در تولید آثار به آن پرداخته شده، ابراز کرد: در اکران آثار جشنواره عمار، موضوع پشتیبانی از مقاومت به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

مردی به اکران فیلم دستکش های ننه عصمت اشاره کرد و افزود: "ننه عصمت" با دیدن فیلمی از مقاومت مدافعان حرم در عراق و سوریه در سرمای زمستان تصمیم می گیرد برای آنان دستکش ببافد، لذا پشتیبانی مردمی از مدافعان و جمع آوری کمک های مردمی، در جشنواره امسال به طور خاص مدنظر قرار گرفته است.

جشنواره مردمی عمار از سال ۸۸ به منظور تولید و اکران آثار ارزشی، شناسایی هنرمندان و استفاده از ظرفیت های مردمی آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdch-6nx.23nm-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما