سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 35907
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خبر داد

کاهش بیش از ۵۰ درصدی حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی قم

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: در ۸ ماه سال گذشته ۱۶۶ فقره حادثه ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی رخ داده که این آمار در مدت مشابه امسال به ۹۵ حادثه رسیده که کاهش بیش از ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.
کاهش بیش از ۵۰ درصدی حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی قم
به گزارش قم نگار، نصرالله بازوند با اشاره به اینکه ۲۳ هزار کارگر ساختمانی در استان قم مشغول فعالیت هستند، اظهارداشت: براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان تامین اجتماعی ۶۰ درصد بیمه شدگان از ۲۲۱ هزار بیمه شده تامین اجتماعی را کارگران تشکیل می‌دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم بابیان اینکه در کشور ۱ میلیون و ۳۰۰هزار نفر کارگر ساختمانی داریم، عنوان کرد: ۲۳ هزار نفر از کارگران ساختمانی در قم حضور دارند که تاکنون ۱۴ هزار نفر آن‌ها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی حوادث ناشی از کار را مهمترین آسیب پیش‌روی کارگران ساختمانی برشمرد و تصریح کرد: قم از سال ۸۳ تا ۹۳ همیشه رتبه نخست یا دوم در حوادث ناشی از کار را داشته از همین رو با مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته کمیته ایمنی در راستای کاهش آمار حوادث ناشی از کار را تشکیل دادیم.

بازوند با بیان اینکه آموزش مداوم کارگران و کارفرمایان در راستای کاهش حوادث به صورت مستمر پیگیری و دنبال شد، خاطرنشان کرد: در ۸ ماه امسال ۸ هزار و ۶۶۸ نفر ساعت کارگران آموزش ایمنی دیدند این اموزش‌ها سبب شده تا در ۶ ماه دوم ۹۳ نسبت به ۶ ماه اول‌‌ همان سال، ۱۴.۴ درصد و در شدت حوادث ۲۲ درصد کاهش حادثه منجر به فوتی یا قطع عضو داشته باشیم.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، در ۸ ماه سال گذشته ۱۶۶ فقره حادثه ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی رخ داده که این آمار در مدت مشابه امسال به ۹۵ حادثه رسیده که کاهش بیش از ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcd5n0s.yt0kz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما