چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : 3592
در 9 ماه امسال:

تصادفات رانندگی در استان قم 33 درصد كاهش یافت

قم نيوز : قم نیوز: رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان قم گفت: تصادفات رانندگی درون شهری در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد در این استان كاهش داشته است.
تصادفات رانندگی در استان قم 33 درصد كاهش یافت
به گزارش قم نیوز، سرهنگ فریدون تركاشوند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: قانون جدید راهنمایی و رانندگی از دهم اردیبهشت ماه گذشته همزمان با سراسر كشور در استان اعمال شد كه نتیجه آن كاهش ۳۳ درصد تصادفات منجر به فوت، جراحت و خسارت بوده است.

وی با بیان اینكه در مدت اجرای مرحله نخست قانون جدید راهنمایی و رانندگی همراهی مردم با پلیس بسیار خوب بوده است، ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، قانون جدید با هدف بازدارندگی از تخلفات رانندگی، كاهش تصادفات و تلفات انسانی و روان سازی ترافیك به تصویب رسید.

تركاشوند با اشاره به آغاز اجرای مرحله دوم قانون افزایش جرایم رانندگی افزود: مرحله دوم این قانون از ابتدای دی ماه جاری با اعمال برخی كدها توسط افسران راهنمایی و رانندگی آغاز شد و اجرای كامل این قانون نیز از ۲۰ دی ماه همزمان با سراسر كشور در استان آغاز شده است.

وی گفت: پلیس راهور استان آغاز طرح جدید قوانین راهنمایی و رانندگی را از طریق نصب بنر، توزیع بروشور و پخش از صدا و سیمای استان و همچنین درج در مطبوعات استان را به مردم اطلاع رسانی كرده است.

به گفته رییس پلیس راهور قم، نصب دوربینهای مداربسته در بیش از ۴۰ چهارراه استان انجام شده است و نصب این دوربینها در سایر تقاطع نیز همچنان ادامه داد.

وی گفت: جرایم رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روان گردان و یا افیونی دو میلیون ریال، حركات نمایشی، تجاوز از سرعت مجاز بیش از ۵۰ كیلومتر در ساعت در شهر، سبقت غیرمجاز در راه های دوطرفه، عبور از چراغ قرمز، حركات مارپیچ و حركت با دنده عقب در آزاد راه ها و بزرگراه ها هركدام یك میلیون ریال می باشد.

تركاشوند اضافه كرد: برای تخلفاتی همچون تجاوز از سرعت مجاز بیش از ۳۰ تا ۵۰ كیلومتر در ساعت، عبور از محل ممنوع، عبور وسایل نقلیه از پیاده رو، دور زدن در محل ممنوع، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی در سرعت بالای ۶۰ كیلومتر، نقص فنی موثر یا نقص در سیستم روشنایی، توقف دوبله در محل ایستادن ممنوع، عدم رعایت حق تقدم عبور و سد معبر در سطح یا حریم تقاطع ها و میادین هركدام مبلغ ۵۰۰ هزار ریال جریمه در نظر گرفته شده است.

وی، همچنین عنوان كرد: طبق این قانون، رانندگی در حالت مستی یا استفاده از مواد مخدر و روانگردان، رانندگی بدون گواهینامه و نداشتن بیمه شخص ثالث در تصادفات منجربه جرح و فوت، ارتكاب دو تخلف حادثه ساز و درصورت رسیدن مبلغ جریمه به ۱۰ میلیون ریال، علاوه بر جرایم رانندگی، توقیف خودرو را نیز به همراه دارد.

انتهای پیام/۱۰۷
https://qomnews.ir/vdca.onek49nmu5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما