چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 35928
منبع : روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

مدت بازپرداخت تسهیلات بخش کشاورزی هفت‌ساله شود

قم نيوز : قم نگار: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خواستار افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات اختصاص‌یافته به بخش کشاورزی شد.
مدت بازپرداخت تسهیلات بخش کشاورزی هفت‌ساله شود
به گزارش قم نگار، محمدرضا طلایی که در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان سخن می‌گفت، اظهار کرد: مدت‌زمان بازپرداخت تسهیلات اختصاص‌یافته به بخش کشاورزی توجیه اقتصادی ندارد و پیشنهاد می‌کنیم که زمان بازپرداخت هفت ساله برای این تسهیلات در نظر گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه باید تعیین سود بازپرداخت بر اساس کار تولیدی تعیین شود، اظهار کرد: سود دریافتی از تسهیلات اختصاص‌یافته به بخش کشاورزی باید بر اساس شرایط استانی باشد و استان قم بر اساس سیاست‌های خود برای یک صنعت سود کمتر یا بیشتر تعیین کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم چالش کمبود آب را یکی از معضلات پیش روی بخش کشاورزی قم عنوان و تصریح کرد: اجرای طرح اصلاح الگوی کشت، پشتوانه مالی عظیمی نیاز دارد و در این راستا نگاه و امید ما به صندوق توسعه ملی بود که انتظارها از این صندوق آن‌چنان‌که باید و شاید برآورده نشد.

وی اضافه کرد: به‌عنوان ‌مثال تسهیلات اختصاص‌یافته به بخش باغداری از ردیف اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی خارج‌ شده است.

طلایی در ادامه سخنان خود خواستار واگذاری اعطای تسهیلات بخش کشاورزی به بانک کشاورزی شد و بیان کرد: سازوکار بانک‌ها در پرداخت تسهیلات باهم متفاوت است بنا بر این اگر اعطای این تسهیلات به بانک کشاورزی واگذار شود، نتیجه بهترین می‌تواند به همراه داشته باشد چراکه این بانک هم کارشناسان خبره و ویژه‌ای در حوزه کشاورزی دارد و هم نظارت بهترین صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بحث بند (ه) تبصره ۱۱ تا جلسه قبل کارگروه اشتغال ۱۰ میلیارد تومان متقاضی تسهیلات بخش کشاورزی را از منبع صندوق توسعه ملی به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم اظهار کرد: از جلسه قبل تا این جلسه هم ۱۶ میلیارد تومان متقاضی را به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: مقرر شد بانک‌ها متقاضیانی که شرایط اخذ این تسهیلات را ندارند به جهاد کشاورزی ارجاع دهند تا ما برای آن‌ها جایگزین ارائه دهیم، اما تنها بانک ملی ۱۵ پرونده را به دلیل بدحسابی بانکی و ۱۰ پرونده را به علت سود بالا به ما برگردانده‌اند و باقی بانک‌ها هیچ ارجاعی نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه برای اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی بهتر است کار به بانک کشاورزی واگذار شود، خاطرنشان کرد: تسهیلات اختصاص داده ‌شده در صندوق توسعه ملی برای بخش کشاورزی بسیار محدود بوده است برای مثال در سال ۹۴ اعتبار ۵ میلیاردی در بانک کشاورزی داشته‌ایم که رقم بسیار اندکی است، ما تنها در یک طرح تفصیلی بیش از ۸ میلیارد تومان سرمایه نیاز داریم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcg7y9w.ak9nx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما