چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 36135
منبع : پایگاه اطلاع رسانی قم نگار

فعالان خوشه قم با استانداردهای سوهان و نشان حلال آشنا شدند

قم نيوز : قم نگار:مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان قم لازمه حضور توليدات غذايي ايراني در بازار كشورهاي اسلامي را تلاش واحدهاي صنعتي برايي رعايت استانداردهاي لازم و كسب نشان حلال عنوان كرد
فعالان خوشه قم با استانداردهای سوهان و نشان حلال آشنا شدند
به گزارش قم نگار، امير طيبي نژاد طي سخناني با اشاره به ضرورت توجه به استانداردها و نشان هاي بين المللي در توليدات مواد غذايي اظهارداشت: در كشور داشتن علامت استاندارد برای واحدهای خوشه سوهان، امري تشویقی می باشد، ولی حرکت واحدهای خوشه به سمت اخذ نشان های ملی و بین المللی موجب بهبود کیفیت سوهان می شود.

وی تاكيد كرد: داشتن نشان حلال، از جمله ضرورت های ورود مواد غذايي به بازار کشورهای اسلامی است که واحدهای سوهانی می بایست در راستای اخذ این نشان و توسعه صادرات خود به سایر کشورها، فعالیت بیشتری نمایند.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم گفت: در همين راستا اين شركت براساس نياز توليد كنندگان اقدام به برگزاري دوره آموزشی آشنایی با استانداردهای سوهان و نشان حلال با همكاري اداره کل استاندارد استان با حضور ۴۰ نفر از واحدهای فعال خوشه نمود.

وی افزود: در اين دوره يك روزه آموزشي متخصصین فعال در زمینه تدوین استانداردهای ملی و بین المللی سوهان الزامات و فاكتورهاي لازم و ضروري در بحث نشان حلال و استانداردهاي بين المللي را مورد بحث و بررسي قرار دادند.

طیبی نژاد یادآور شد: اهمیت برگزاری دوره های آموزشی نظیر این دوره، علاوه بر افزایش سطح سرمایه اجتماعی و تعامل بیشتر واحدها، به در دراز مدت سبب ارتقاء سطح کیفی و كمي تولیدات خوشه نیز می شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchmznx.23n-xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما