پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : 36173
حجت الاسلام قرائتی در قم:

ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه برای ایجاد نشاط در جامعه استفاده شود

قم نيوز : قم نگار: حجت الاسلام قرائتی گفت: ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه برای ایجاد نشاط در جامعه استفاده شود.
ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه برای ایجاد نشاط در جامعه استفاده شود
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام محسن قرائتی در نخستین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: محورهای مختلفی در تبلیغ وجود دارد اما بهترین و کامل‌ترین محور در عرصه تبلیغ قرآن کریم است که باید مورد توجه واقع شود.

رئیس ستاد اقامه نمازبا بیان اینکه طلاب از پایه‌های اول حوزه به مسئله تبلیغ توجه کنند، افزود: طلاب در پایه‌های اول کتاب داستان راستان را برای نوجوانان بازگو کنند و نباید در همان سال‌های اول از کتب سنگین و منابع سخت استفاده کرد.

قرائتی با بیان اینکه جامعه نیازمند خنده و شادی است که در این زمینه باید با تولید خنده حلال از خنده گناه جلوگیری کرد، بیان کرد: حوزه علمیه باید خنده حلال تولید کند و در کنار توجه به روضه به شادی در جامعه توجه کند و با خنده حلال به جامعه نشاط و شادابی بدهد.

وی با اشاره به لزوم توجه حوزه علمیه با خنده حلال در جامعه گفت: تأسیس سایت خنده حلال یکی از اقداماتی است که باید مورد توجه حوزه علمیه و طلاب باشد و با تولید محتوای شاد و خنده دار به نشر خنده حلال در جامعه بپردازند که در این زمینه باید محور قرآن باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه علامه طباطبایی نقل تاکید کردند که باید هردوسال یک بار تفسیر قرآن کریم تغییر کند، بیان کرد: تفسیر قرآن کریم دچار رکود بود که در این سال‌های اخیر از وضعیت خوبی برخوردار است و قسمتی از سخن منبری‌ها به تفسیر قرآن کریم اختصاص پیدا کرده که اقدام بسیار شایسته ای است.

قرائتی با تاکید بر اینکه باید تفسیر قرآن کریم از انزوا خارج شود، بیان کرد: باید شرایطی ایجاد شود و توجه ویژه ای به تفسیر قرآن کریم در حوزه‌های علمیه شود که طلاب در کنار اصول و فقه درس تفسیر قرآن کریم را فرا بگیرند.

وی با بیان تاکید بر لزوم ترویج قرآن در جامعه گفت: باید قصه‌های قرآنی تألیف و منتشر شود و در اختیار نوجوانان و نسل جوان قرار بگیرد، یکی از راه‌های نشر و ترویج قرآن کریم تبلیغ مبلغان قرآن و اعزام آن‌ها به سراسر کشور است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjtvet.uqemazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما