پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : 36301
رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

دستگیری ملوانان متجاوز قدرت ایران را به نمایش گذاشت

قم نيوز : قم نگار: رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به دستگیری ملوانان آمریکایی که بدون اجازه به آب‌های سرزمینی ما وارد شدند، گفت: تصویر اسارت ملوانان آمریکایی توانست قدرت ایران را نشان دهد.
دستگیری ملوانان متجاوز قدرت ایران را به نمایش گذاشت
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی صبح امروز در همایش سخنی با قلب‌های زنده که در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به اینکه تشکیل این جلسه پیرامون دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی صادر شد برمی‌گردد اظهارداشت: یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های هر کشور نیروی انسانی آن کشور است و گل سر سبد این نیروهای انسانی هر جامعه جوانان آن هستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: اگر مزارع آباد است و کشاورزی پیشرفت دارد و در میدان‌های نبرد پیروزی حاصل می‌شود و اگر جوامع و حوزه‌ها رونق دارند همه برکت حضور جوانان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستگیری ملوانان آمریکایی که بدون اجازه به آب‌های سرزمینی ما وارد شدند خاطر نشان کرد: همه کشور‌ها و حتی کشورهای اروپایی که دم از استقلال می‌زنند مستعمره آمریکا و غلام حلقه به گوش آن‌ها هستند و این تصویر اسارت ملوانان آمریکایی توانست قدرت ایران را نشان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی با اشاره به اینکه جوان تسلیم نمی‌شود گفت: جوان زود تصمیم می‌گیرد و با اراده و درست اقدام می‌کند و پای تصمیم خود می‌ماند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به سخن محسن رضایی که دستگیری این ملوانان دو پیام برای آمریکایی‌ها و سعودی‌ها داشته است افزود: یکی از پیامها اعلام قدرت به آمریکا و پیام دیگری برای سعودی‌ها است و نشان داده شد که حلم و صبر ما هم اندازه‌ای دارد و نباید صبر ما را سرریز کنند.

وی با بیان اینکه پیامبراعظم (ص) توجه ویژه‌ای به جوانان دادن مسئولیت‌ها به ایشان داشتند، عنوان کرد: توجه ویژه پیامبر(ص) به جوانان سبب مسلمان شدن بسیاری از آن‌ها شده بود.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه مردم زمان پیامبر(ص) به ایشان بسیار ظلم و ستم روا داشتند، تصریح کرد: پیامبر (ص) وقتی از قوم خود گله می‌کردند جواب شندیدند که ما از لطف و حلم شما مطمئن هستیم و می‌دانیم که ببخش شما شامل حال ما می‌شود.

رئیس دفترمقام معظم رهبری با اشاره به اینکه دشمن تهمت ناروا به ما زده و اسلام هراسی می‌کند، بیان کرد: روش پیامبر رحمت این بوده که وقتی بر دشمن چیره شد و بعد از آن همه خون و خونریزی دشمن باز هم همه را می‌بخشد و آزاد می‌کند، اسلامی که غربی‌ها از ما به تصویر کشیده‌اند اصلا با اسلام واقعی تشابهی ندارد.

وی با بیان اینکه پیامبر فرمانداری مکه را به جوانی ۲۱ ساله سپرد و آن جوان را بهترین فرد برای انتصاب چنین مسئولیتی خطلاب کرد، افزود: پیامبر به جوانان عنایت بسیاری داشتند اعزام اسامه بن زید به عنوان سرلشگر سپاه اسلام نشان دیگری از توجه ایشان به جوانان است.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه در نامه مقام معظم رهبری نکات بسیار مهمی است، افزود: در ابتدای هر دو نامه ایشان به حوادث فرانسه اشاره می‌کند، حوادثی که در سراسر دنیا سرو صدای بسیاری به پا کرد که درست هم بود اما در مواجهه با جنایات منطقه این اتفاق نمی‌افتد.

رئیس دفترمقام معظم رهبری با بیان اینکه در چند ماه گذشته اقدام تروریستی در فرانسه سبب کشتار ۱۳۰ نفر شده و در کشور فرانسه ایجاد وحشت کرد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این نامه می‌فرماید که سیاستمداران جوانان را استعمار کرده اندو نسل جوانان اروپایی و آمریکایی این را نمی‌دانند.

وی با اشاره به اینکه با مسئولان غربی حقیقت پرونده و کارنامه پر از جنایت خود را پنهان کرده‌اند، افزود: همین آمریکا در دوران برده داری بسیار جنایت کردند و جوانان سیاه پوست را از مزارع می‌دزدید و برای بهره برداری به آمریکا می‌بردند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با تاکید بر اینکه این سیاه پوستانی که در آمریکا مشاهده می‌کنیم همه سیاه پوستان آفریقایی‌اند که توسط آمریکا به استشمرار کشیده شده اند، خاطرنشان کرد: این سرزمین اصلا مربوط به سرخت پوستان است و همین آمریکایی‌های امروزی برای به دست آوردن این سرزمین بسیارجنایت کرده اند.

رئیس دفترمقام معظم رهبری افزود: جنگ جهانی اول و دوم را همین‌ها راه انداختند و ۵۰ میلیون نفر در این جریان را از بین بردند، مقام معظم رهبری در این نامه‌ها به جوانان توصیه کرده اندکه اسلام را از منابع اصلی بگیرید و به گفته فرماندهان خود توجه نکنید.

وی با اشاره به اینکه بازخوردحادثه تروریستی که در منطقه ما اتفاق بیفتد اصلا با اروپا یکسان نیست، عنوان کرد: در جریان حادثه فرانسه سرو صدای بسیاری ایجاد شد، داعش و طالبان و جیش النصره را خود این‌ها به وجود آورده‌اند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی افزود: مقام معظم رهبری در این نامه‌ها به این اشاره کردند که چرا غربی‌ها در حادثه فرانسه این چنین حساسیت داشتند اما آنجا که در فلسطین خانه را با اهلش به آتش می‌کشند، مزارع مردم را نابود می‌کنند و این کار روزمره آن‌ها شده است چرا هیچ حساسیتی نشان داده نمی‌شود.

رئیس دفترمقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی امروز گرفتار‌اند و بد‌تر از همه تروریست دولتی است مانندجنایت‌های اسرائیل و یمن و کشوری که خود را خادم الحرمین می‌داند هر آنچه می‌توانستند در یمن انجام دادند و با بمب‌های خوشه‌ای به دنبال این هستند که تیشه به ریشه یمن بزنند.

وی با بیان اینکه ملت یمن با همه این جنایت‌ها همچنان استوار ایستاده‌اند، عنوان کرد: در افغانستان هم همین جنایت‌ها را مرتکب شدند و عروسی را با خاک یکسان کردند،مقام معظم رهبری در نامه‌ها به این اشاره کردند که اول اسلام را از منابع اصلی بشناسند و در مقابل مقامات خود استوار بایستند و کوتاه نیایند و از آن‌ها سوال بپرسند و مطالبه کنند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه این حرکتی که آغاز شده است بسیار مبارک است و برای حوزه علمیه ضرورت دارد، افزود: باید حوزه علمیه نه تنها در کشور بلکه در کل جهان حضور موثر داشته باشند، ما در دفتر مقام معظم رهبری شبانه روز در معرض درخواست روحانی از سایر نقاط جهان هستیم اما امروز به اندازه نیاز روحانی نداریم ونیاز روحانی را به سراسر جهان تامین نمی‌کند.

رئیس دفترمقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه بسیاری از روستاهای دور افتاده از نعمت روحانیان بی‌بهره‌اند و این درد است، تصریح کرد: باید این مسئله را دریابیم هرجایی که روحانی حضور داشته باشد ولو هیچ کاری هم نکند اثر خود را دارد و مردم احترام می‌کنندو به روحانیون توجه دارند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از نقاط کشور امام جمعه می‌خواهند اما این امکان را نداریم با وجود اینکه ۸۰۰ امام جمعه در کشور فعالیت می‌کنند ولی نیاز بیش از این‌هاست و با توجه به اینکه دشمن سعی می‌کند امروز از طریق نفوذ عقاید مردم را مورد هجمه قرار دهد این اهمیت بیش از پیش روشن می‌شود.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdccs1q1.2bqex8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما