يکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : 3635
رییس دانشگاه علوم پزشكی قم:

جای نگرانی برای شیوع آنفلوآنزا در استان قم وجود ندارد

قم نيوز : قم نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشكی استان قم گفت: در حال حاضر هیچ جای نگرانی برای شیوع آنفلوآنزا در استان وجود ندارد، اما مردم باید با رعایت اصول بهداشتی مراقب باشند.
جای نگرانی برای شیوع آنفلوآنزا در استان قم وجود ندارد
به گزارش قم نیوز، سیدشمس الدین حجازی به دنبال پخش اخباری غیر رسمی مبنی بر وجود مواردی از انفلوآنزای نوع a قم ، در گفتگوی اختصاصی با ایرنا با بیان این مطلب افزود: تا كنون موردی از ابتلای افراد به این بیماری در استان قم گزارش نشده و برای جلوگیری از بروز وشیوع آنفلوآنزا و سایر بیماریهای فصلی، همواره جلساتی ویژه در دانشگاه علوم پزشكی استان تشكیل می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشكی استان قم گفت: برای خدمات دهی مناسب به بیماران و كسانی به سرماخوردگی حاد مبتلا شده اند، ظرفیت تخت های بیمارستانی و تجهیزات افزایش یافته و خوشبختانه مشكل خاصی در این زمینه پیش نیامده است.

وی بر ضرورت جلوگیری از شیوع سرماخوردگی و آنفولانزا تاكید كرد و گفت: آموزشهای عمومی و توزیع بروشورها و كتابچه های آموزشی می تواند برای كنترل بیماریهای فصل سرما موثر باشد كه استان قم در این خصوص نسبت به سایر استانها عملكرد بهتری داشته است.

حجازی در پایان اضافه كرد : شهروندان باید با شستن روزانه ۸ تا ۱۰ بار دستهای خود با مایع صابون و ژلهای ضد عفونی كننده، جلوگیری از پخش ویروس با استفاده از دستمال كاغذی، عدم حضور در نقاط شلوغ و عدم دست دادن و روبوسی كردن با دیگران به حفظ سلامت خود و دیگران كمك كنند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.papct1aqwbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما