شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : 7917
رییس دانشگاه علوم پزشكی قم خبر داد:

ویزیت 1000 بیمار در بیمارستان سیار "عاشقان ولایت"

قم نيوز : قم نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشكی قم با اشاره به فعالیت بیمارستان سیار "عاشقان ولایت" از 13 تا 16 تیرماه، گفت: در این مدت یك هزار و 32 بیمار بصورت رایگان در این بیمارستان واقع در جمكران ویزیت شدند.
ویزیت 1000 بیمار در بیمارستان سیار "عاشقان ولایت"
به گزارش قم نیوز، سیدشمس الدین حجازی روز شنبه با اشاره به فعالیت این بیمارستان به مناسبت نیمه شعبان، اظهار داشت: آتل بندی و گچ گیری ۳۴ مورد، پانسمان و بخیه ۶۸ مورد، بستری در بخش مراقبت ویژه ۲۲ نفر، نوار قلب ۷۴ مورد، احیای قلبی ریوی شش نفر و ارایه خدمات مامایی به ۶۸ نفر از اقدامات این بیمارستان بوده است.

وی اضافه كرد: بستری و تحت نظر گرفتن ۱۹۲ نفر، انجام خدمات آزمایشگاهی و رادیولوژی به ترتیب برای ۱۰۵ و ۹۵ نفر و پذیرش پنج بیمار اعزامی از اورژانس ۱۱۵ و تكمیل درمان این بیماران نیز از دیگر اقدامات این بیمارستان در این مدت بوده است.

به گفته وی، ۲۴ نفر از بیماران مراجعه كننده به این بیمارستان نیز به مراكز درمانی سطح شهر جهت تكمیل و ادامه درمان اعزام شدند.

رییس كمیته بهداشت و درمان ستاد اعیاد شعبانیه با اشاره به اینكه امسال بیمارستان ۵۰ تختخوابی سیار "عاشقان ولایت" با امكانات كامل در محدوده مسجد مقدس جمكران دایر بود، گفت: فضای این بیمارستان و اطراف آن با سه هزار و ۵۰۰ مترمربع شامل ۱۱ كانكس و ۱۱ چادر امدادی بزرگ بود كه بصورت شبكه ای و از طریق راهروها به هم مرتبط می شدند.

حجازی با بیان اینكه تمام بخش های تخصصی اولیه یك بیمارستان از جمله آزمایشگاه، داروخانه، رادیولوژی، اتاق عمل سرپایی، بخش های بستری، ICU و سایر بخش ها در این بیمارستان در نظر گرفته شده بود، افزود: تعداد ۵۰ تا ۱۰۰ نیروی انسانی شامل پزشك عمومی و متخصص، كارشناس پرستاری، ماما و سایر نیروهای درمانی و پشتیبانی مورد نیاز در هرشیفت پیش بینی شده بود.

وی با تاكید بر اینكه سایر بیمارستان های داخل شهر نیز بعنوان پشتیبان این مركز درمانی در حالت آماده باش بودند، بیان كرد: تمامی خدمات درمانی بیمارستان سیار عاشقان ولایت بصورت رایگان ارایه شد.

وی خاطرنشان كرد: سال گذشته این بیمارستان با ۲۵ تخت و نیمی از امكانات كنونی در دسترس بود كه ۹۷۲ نفر از خدمات بستری آن استفاده كردند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.ydeiw6d1egiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما