پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 7892
به مناسبت نیمه شعبان انجام می شود؛

فعالیت بیمارستان سیار "عاشقان ولایت"

قم نيوز : قم نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشكی استان قم از خدمت رسانی بیمارستان سیار 50 تختخوابی "عاشقان ولایت" به زایران مسجد مقدس جمكران خبر داد.
فعالیت بیمارستان سیار "عاشقان ولایت"
به گزارش قم نیوز، سیدشمس الدین حجازی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: فضای این بیمارستان و اطراف آن با سه هزار و ۵۰۰ مترمربع شامل ۱۱ كانكس و ۱۱ چادر امدادی بزرگ است كه بصورت شبكه ای و از طریق راهروها به هم مرتبط می شوند.

وی با بیان اینكه تمام بخش های تخصصی اولیه یك بیمارستان از جمله آزمایشگاه، داروخانه، رادیولوژی، اتاق عمل سرپایی، بخش های بستری، ICU و سایر بخش ها در این بیمارستان در نظر گرفته شده است افزود: تعداد ۵۰ تا ۱۰۰ نیروی انسانی شامل پزشك عمومی و متخصص، كارشناس پرستاری، ماما و سایر نیروهای درمانی و پشتیبانی مورد نیاز در هرشیفت پیش بینی شده است.

وی اذعان داشت: با هماهنگی های انجام شده با وزارت بهداشت یك تیم تخصصی ویژه نیز در این ایام در محل این بیمارستان حضور خواهند داشت.

رییس كمیته بهداشت و درمان ستاد اعیاد شعبانیه با تاكید بر اینكه سایر بیمارستان های داخل شهر نیز بعنوان پشتیبان این مركز درمانی در حالت آماده باش هستند تصریح كرد: تمامی خدمات درمانی بیمارستان سیار عاشقان ولایت بصورت رایگان انجام می‌شود.

حجازی با بیان اینكه فعالیت این بیمارستان از ۱۳ تیرماه آغاز شده و تا ۱۶ ادامه دارد، خاطرنشان كرد: سال گذشته این بیمارستان با ۲۵ تخت و نیمی از امكانات كنونی در دسترس بود كه ۹۷۲ نفر را بستری كرد.

به گفته وی در روز ۱۳ تیر این بیمارستان ۱۶۰ مورد مراجعه داشت كه از این تعداد تنها یك مورد به بیمارستان داخل شهر انتقال پیدا كرد.

وی عنوان کرد: اكیپ‌های بهداشتی نیز در محوطه مسجد مقدس جمكران مستقر هستند و به نحوه ارائه خدمات در ایستگاه‌های صلواتی و مواد خوراكی كه دست فروشان عرضه می‌كنند.

حجازی ادامه داد: امسال ۴۰ آمبولانس در اطراف مسجد جمكران مستقر هستند كه ۲۰ مورد آن به هلال احمر و بقیه مربوط به دانشگاه علوم پزشكی قم است.

وی بیان کرد: در مجموع ۷۰ تیم بهداشتی برای در استان قم برای پذیرایی از زایران توسط دانشگاه علوم پزشكی قم به كار گرفته شده اند كه از این تعداد ۱۱ تیم در محدوده مسجد مقدس جمكران به ارایه خدمات می‌پردازند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.wnqt23n6iftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما