پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : 36501
شیخ سلمان:

وهابیت جهان اسلام را به سوی قهقرا می‌برد

قم نيوز : قم نیوز: عالم سنگالی با بیان اینکه افراطی‌های تکفیری و وهابی در همه کشورهای اسلامی به اختلاف‌انگیزی می‌پردازند گفت: وهابیت جهان اسلام را به سوی قهقرا می‌برد.
وهابیت جهان اسلام را به سوی قهقرا می‌برد
به گزارش قم نیوز، شیخ سلمان از علمای اسلامی کشور سنگال صبح امروز در همایش خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز، در سخنانی اظهار کرد: بیماری بسیار مهلکی به نام جریان‌های تکفیری به جان کشورهای اسلامی افتاده و سبب جنایات بی‌شمار شده است.

وی افزود: تکفیری‌ها از روحیه تهاجمی برخوردار هستند، روحیه‌ای ناشی از وجود وهابیت در عربستان سعودی به طوری که بیم جنگ جهانی سوم به واسطه این تفرقه‌انگیزی‌ها می‌رود.

این عالم سنگالی با بیان اینکه افراطی‌های تکفیری و وهابی در همه کشورهای اسلامی به اختلاف‌انگیزی می‌پردازند گفت: وهابیت جهان اسلام را به سوی قهقرا می‌برد.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره‌هایی مانند همایش بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز، موجب می‌شود چهره‌ای واقعی از ایران و اسلام به دنیا معرفی شود.

شیخ سلمان بابیان اینکه صدها عنوان کتاب توسط وهابیان و برای نشر اندیشه‌های آن‌ها منتشر می‌شود گفت: برگزاری کنگره‌های این‌چنینی سبب می‌شود بتوانیم ظرفیت و فرصتی برای مقابله فکری با این‌گونه فعالیت‌های وهابی‌ها به دست آوریم.

این عالم سنگالی با اشاره به حضور ۹۰ درصدی مسلمانان در این کشور آفریقایی خاطرنشان کرد: همه مسلمانان در سنگال و دیگر کشورهای اسلامی در معرض خطر جریان‌های تکفیری قرار دارند.

وی بیان کرد: همه مسلمانان باید وظیفه خود را در قبال مبارزه منطقی و علمی – فرهنگی با تکفیری‌ها بشناسند و عملکردی بر همین اساس داشته باشند.

شیخ سلمان با بیان اینکه مسلمانان باید در برابر تکفیری‌ها ید واحده شوند گفت: به امید روزی هستیم که اتحاد، عامل اصلی گفت‌وگوی میان مسلمانان شود و بتوانیم بر همین اساس به همکاری‌های بیشتر ادامه دهیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcezn8x.jh8p7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما