دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب : 36633
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت:

ایران پهنای باند ‌افغانستان و شمال و جنوب عراق را تامین می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: ایران به افغانستان پهنای باند داده و ارتباط پهنای باند شمال و جنوب عراق را تامین می‌کند.
ایران پهنای باند ‌افغانستان و شمال و جنوب عراق را تامین می‌کند
به گزارش قم نیوز، محمود خسروی عصر امروز در آئین افتتاح پروژه‌های حوزه فناوری اطلاعات استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت تامین سرورها برای ابزارهای ارتباطی از جمله تلفن ثابت، اینترنت و تلفن همراه را دنبال می‌کند، اظهار کرد: اگر شبکه زیرساخت نتواند رسالت‌های خود را به خوبی انجام دهد اپراتورها با مشکلات متفاوتی مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار توسعه شبکه آی‌تی پیچیدگی‌های خاصی دارد، اضافه کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید حجم شبکه آی‌تی داخلی ۴۲۶ گیگابایت بوده که اکنون به ۴ هزار گیگابایت رسیده و ۶۰۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از ترانزیت به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم حوزه ارتباطات نظام اسلامی یاد کرد و گفت: ایران به افغانستان پهنای باند داده و ارتباط پهنای باند شمال و جنوب عراق را تامین می‌کند؛ اکنون وضعیت ایران در پهنای باند بین‌الملل مطلوب است و آمار دو سال گذشته این بخش ۷۲ گیگ بوده که اکنون به ۳۰۷ گیگ رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در حوزه ارتباطات به اهداف کوتاه مدت خود رسیده است، تصریح کرد: تا پایان سال ۹۵ پروژه‌های تدبیر۱ به اتمام می‌رسد و تاکنون پهنای باند استان قم پنج برابر افزایش داشته است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcaeine.49nie15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما