سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : 36656
آیت‌الله علوی گرگانی:

ورزش‌های وارداتی به فرهنگ اسلامی آمیخته شود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع عظام تقلید گفت: شایسته است ورزش‌هایی که از فرهنگ‌های بیگانه وارد کشور شده با فرهنگ اسلامی ما آمیخته شود تا زمینه‌ رسیدن به رشد و کمال را نیز مهیا کند.
ورزش‌های وارداتی به فرهنگ اسلامی آمیخته شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای هیئت ورزشی فدراسیون ووشو با اشاره به اهمیت ورزش در حفظ سلامتی اظهار کرد: اسلام دین بسیار کاملی است و همه ابعاد زندگی آدمی از جمله حفظ سلامتی را مورد توجه قرار داده است آن‌چنان‌ که تمام روایات در دو بخش دینی و بدنی بوده که بخش دینی مربوط به جنبه روحی انسان است.

وی افزود: توسل به اهل‌بیت(ع) سبب افزایش آرامش روحی شده که صحت و سلامتی فرد را نیز در پی دارد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به بیانات اهل‌بیت(ع) گفت: ائمه اطهار(ع) برای مسئله بهداشت و سلامتی اهمیت زیادی قائل بودند و همواره مردم را به حفظ سلامتی ترغیب می‌کردند و خود نیز در این امر پیش‌قدم بودند.

وی با اشاره به وجود ورزش‌های سنتی در گذشته افزود: امیرالمومنان(ع) به‌عنوان فرد برجسته ورزشی شناخته می‌شدند و این نشان‌دهنده اهمیتی است که اهل‌بیت(ع) بر مبنای دین مبین اسلام برای ورزش قائل می‌شدند.

این مرجع تقلید ورزش‌های سنتی را مورد توجه قرار داد و گفت: این ورزش‌ها از گذشته و برای تنظیم و حفظ سلامتی انسان طراحی‌ شده‌اند و لازم است اکنون نیز به آن‌ها توجه شود.

آیت‌الله علوی گرگانی ورزش اسلامی را از ضروریات برشمرد و تصریح کرد: شایسته است ورزش‌هایی که از فرهنگ‌های بیگانه وارد کشور شده‌اند با فرهنگ اسلامی ما آمیخته شود تا زمینه‌ رسیدن به رشد و کمال را نیز مهیا کند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcfvvdm.w6dvtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما