پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : 36714
آیت‌الله اعرافی:

مباحث تفسیری و کلامی آیت‌الله صافی‌گلپایگانی قابل ستایش است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با الهام گرفتن از مراجع بزرگ گذشته به جایگاه بالا و سنجیده‌ای از فقه رسیده‌اند و علاوه بر آن، مباحث کلامی و تفسیری‌ ایشان نیز قابل ستایش‌ است.
مباحث تفسیری و کلامی آیت‌الله صافی‌گلپایگانی قابل ستایش است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از خدمات قرآنی آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی و بیست و یکمین جشنواره قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی که در سالن قدس مدرسه علمیه امام خمینی برگزار شد گفت: جامعة‌المصطفی با داشتن ۴۰ هزار فارغ‌التحصیل و ۳۰ هزار طلبه از ۱۲۰ کشور دنیا باید قرآن و مفاهیم آن را محور تمام رشته‌ها و فعالیت‌های آموزشی خود قرار دهد.

وی افزود: پایان‌نامه‌های طلاب و فعالیت‌های قرآنی آن‌ها بیان‌گر جایگاه ویژه ترویج فرهنگ قرآنی در برنامه‌های جامعة‌المصطفی است.

امام جمعه قم تصریح کرد: برگزاری بیست و یکمین جشنواره قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی نیز یکی دیگر از نمونه‌های اهتمام ویژه این مجموعه حوزوی به فعالیت‌های قرآنی است.

وی ابراز کرد: جامعة‌المصطفی همه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی خود را با مفاهیم و فرهنگ قرآن کریم پیوند زده چون قرآن، محوری که وحدت امت اسلام به آن گره خورده است.

اعرافی ادامه داد: نگاه به آیات قرآن کریم، شنیدن آن‌ها و هر گونه تماسی که سبب شود پرتویی از نور آن را بگیریم مورد تاکید روایات امامان معصوم است.

وی با اشاره به معرفی الگوهای قرآنی در این جشنواره اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ثابت و هر ساله ما در جشنواره قرآن و حدیث معرفی الگوهای قرآنی به طلاب است تا زمینه پیمودن مسیر خدمت به قرآن برایشان هموارتر شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امسال این افتخار را داریم که در محضر فقیه و مفسر عالیقدر آیت‌الله صافی‌گلپایگانی باشیم و ایشان را به عنوان یکی از بهترین الگوهای قرآنی معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه آیت‌الله صافی گلپایگانی شیخ‌المراجع است، تاکید کرد: ایشان نزدیک یک قرن است که در حوزه علمیه به ترویج معارف الهی مشغول هستند و تلاش‌های ایشان الهام‌بخش طلاب است.

اعرافی با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم مراحلی را طی کرده و نسل‌هایی را به خودش دیده است ابراز کرد: آیت‌الله صافی‌گلپایگانی چند نسل از حوزه علمیه را درک کرده‌اند و در واقع شناسنامه حوزه هستند.

وی اعتماد علمای گذشته به آیت‌الله صافی‌گلپایگانی را مورد توجه قرار داد و گفت: علمای گذشته از جمله آیت‌الله بروجردی و امام خمینی اعتماد ویژه‌ای به این شخصیت بزرگ داشتند.

امام جمعه قم با اشاره به مبارزات انقلابی آیت‌الله صافی‌گلپایگانی اظهار کرد: ایشان از نسلی است که در تاریک‌ترین برهه تاریخ این کشور به مبارزه با بی‌دینی و حکومت ستمشاهی پرداخته‌اند و ما باید قدردان این زحمات باشیم.

وی جایگاه فقهی آیت‌الله صافی‌گلپایگانی را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان با الهام گرفتن از مراجع بزرگ گذشته به جایگاه بالا و سنجیده‌ای از فقه رسیده‌اند و علاوه بر آن، مباحث کلامی و تفسیری‌ ایشان نیز قابل ستایش‌ است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcay0ne.49ni615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما