يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب : 36806
وزیر صلح و عدالت واتیکان:

دانش اسلامی به جهان منتقل شود

قم نيوز : قم نیوز: کاردینال تورکسن گفت: دانش اسلامی در کتب معتبر همه به زبان فارسی و عربی نگاشته شده و این علوم باید به زبان‌های گوناگون دنیا ترجمه و به سراسر جهان منتقل شود.
دانش اسلامی به جهان منتقل شود
به گزارش قم نیوز، کاردینال تورکسن شنبه شب در کنفرانس مشترک پایانی که در مدرسه امام سجاد (ع) برگزار شد، اظهار کرد: از شب گذشته به صورت فشرده در برنامه‌های گوناگونی در قم شرکت کردم و با مراجع دیدار داشتم ولی نه تنها احساس خستگی نکردم بلکه با دیدن چهره‌های خوب و خندان روحانیون و علما انرژی گرفتم.

وی با اشاره به بازدید از کتابخانه آیت‌الله مرعشی‌نجفی بیان کرد: بازدید از این کتابخانه مرا به یاد دوران نوجوانی و تحصیل در دبیرستان انداخت که در آن زمان متوجه شدم ایران مهد علم است.

وزیر صلح و عدالت واتیکان گفت: در دوران نوجوانی متوجه شدم که اگر از علم پزشکی و شیمی سخن به میان می‌آید باید این علوم ارزشمند توسط دانشمندانی مانند ابوعلی سینا، زکریای رازی و جابر‌بن‌حیان در جهان ثبت شده است.

وی با ابراز شگفتی از دیدن گنجینه کتابخانه آیت‌الله مرعشی‌نجفی گفت: این کتابخانه سرشار از علوم و دانش است ولی جای تأسف دارد که همه این علوم ارزشمند به زبان عربی و فارسی در کتب گوناگون نگاشته شده است.

کاردینال تورکسن ادامه داد: یکی از برکات حضور من در ایران و شهر قم این است که دانش اسلامی که در ایران وجود دارد را به جهان انتقال دهیم و این دانش تنها به قشر خاصی محدود نشود.

وی به دیدار با رئیس‌جمهور کشورمان اشاره کرد و گفت: این دیدار موجب حرکت جدیدی بین ادیان و امید برای ایجاد ارتباط بیشتر بین قم و رم شده است.

وزیر صلح و عدالت واتیکان خود را مسئول تحقق صلح و عدالت در واتیکان معرفی و تصریح کرد: این دفتر در واتیکان، حکم یک وزارتخانه را برای حکومت دارد.

وی با اشاره به وظایف دفتر تحقق صلح و عدالت واتیکان گفت: کار ما در واتیکان تحقق بخشیدن به ایمان در زندگی روزمره افراد است.

وزیر صالح و عدالت واتیکان پنج مورد اصلی که موجب رهایی انسان‌ها از مشکلات می‌شود را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر به کرامت انسانی توجه شود و انسان‌ها به‌عنوان اعضای یک خانواده تلقی شود و این حق را برای همه لازم بدانند که همه حق استفاده از نعمت‌های الهی را دارند، مشکلات پیش روی انسان‌ها برطرف می‌شود.

وی با اشاره به دعوتی که از سوی حوزه علمیه توسط سفیر ایران در واتیکان شد، تصریح کرد: زمانی که برای آشنایی با حوزه علمیه در ایران دعوت شدیم، احساس کردم هم‌صدا و همراهی در جهان برای تداوم فعالیت‌هایمان پیدا کردیم و در این زمینه تنها نیستیم.

تورکسن با تاکید بر اینکه نخستین بار است که به کشور ایران و شهر مقدس قم سفر می‌کنم، گفت: در دیدارهایی که با علمای واتیکان داشتم احساس کردم این ملاقات‌ها در ادامه روابط قم و واتیکان بسیار تأثیرگذار است و ما می‌توانیم این روابط را ادامه دهیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بزرگترین چالش جهان را غفلت از مهر و عطوفت خدا دانست و گفت: افراط‌گرایی توسط برخی رسانه‌ها موجب گسترش اطلاعات غلط و برهم زدن صلح و آرامش می‌شود.

وزیر صلح و عدالت واتیکان با بیان اینکه رایانه و رسانه از ابزارهای دست داعش است گفت: کشور غنا، کشوری آرام است ولی به‌ تازگی گروهک تکفیری داعش جوانان این کشور را فریب داده و در حال جذب آنان به گروهک‌های تکفیری است.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها شمشیر دو لبه هستند، بیان کرد: با وجود اینکه بدون دسترسی به رایانه امکان تحقیقات علمی بسیار کم است ولی در عین‌ حال مشکلاتی مانند سرقت هویت‌ها را به دنبال دارد.

تورکسن اضافه کرد: برخی فیلم‌ها اطلاعات نادرستی را به مخاطبان القاء می‌کند و تراژدی بشر را برای استفاده از نعمات خداوند علیه خود را می‌سازد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcce4q1.2bqex8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما