دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب : 36851
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم:

جشنواره برترین سفره‌های هفت‌سین از مواد دورریختنی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از برگزاری جشنواره برترین سفره‌های هفت‌سین از مواد دورریختنی در قم خبر داد.
جشنواره برترین سفره‌های هفت‌سین از مواد دورریختنی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، سیدعبدالله میر ابراهیمی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه شهروندان باید در جریان کامل وظایف قرار گیرند، اظهار کرد: باید نتایج اقدامات به شهروندان انعکاس پیدا کند تا بتوانند در برنامه‌های مشارکتی همکاری داشته باشند.

وی از برگزاری طرح احسان ماندگار در ایام پایانی سال خبر داد و افزود: شهروندان با توجه به خانه‌تکانی در این ایام ممکن است به اقلامی برخورد کنند که نیاز چندانی به آنها نداشته باشند که می‌توانند آنها را در طرح احسان ماندگار شرکت دهند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به فرصت برای شرکت در این طرح گفت:‌ افراد در صورت تمایل از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند می‌توانند با سامانه ۱۳۷ برای تحویل اقلام اقدام کنند تا پس از بررسی در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آمار استقبال از طرح احسان ماندگار ۵۰ مورد در سال ۹۱، ۲۵۰ مورد در سال ۹۲ و ۲۹۰ مورد در سال ۹۳ بوده که شامل ۴۱ درصد تزئینات منزل، ۱۴ درصد تلویزیون و میز آن، ۲۲ درصد البسه نو و ۲۳ لوازم آشپزخانه است.

میرابراهیمی برگزاری جشنواره برترین سفره‌های هفت‌سین از مواد دور ریختنی را از برنامه‌های دیگر ذکر کرد و افزود: کسانی که سفره‌های هفت‌سین را طراحی می‌کنند، تا ۱۲ اسفند فرصت دارند تا تصویر سفره خود را از طریق کانال تلگرامی ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: افراد برای کسب اطلاع از فراخوان این جشنواره می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مدیریت پسماند مراجعه کرده یا به شماره ۳۰۰۰۱۵۱۵۴۰ عدد دو را ارسال کنند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: تولید زباله بیشتر با دفن آن سبب پراکندن گاز متان و دی اکسید کربن می‌شود که این گاز مخاطرات زیست محیطی فراوانی دارد که باید نسبت به آن برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به نگاه متفاوت به پسماند در مدارس گفت: بر اساس تقاضای مدیران به مدارس مراجعه می‌شود و آموزش‌های کاملی در زمینه کاهش زمان بیرون گذاشتن، تولید زباله، حفظ نظافت شهر و تفکیک پسماند و رطوبت‌گیری به شهروندان داده می‌شود.

میرابراهیمی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان یک روز در هفته زباله‌های خشک خود را در داخل کیسه‌هایی جمع‌آوری می‌کنند که هدایایی به آنها داده می‌شود.

وی با اشاره به غرفه‌های بازیافت گفت: طرح ویژه تعریف شده تا هر منطقه‌ یک غرفه برای فروش کتاب داشته باشد، شهروندانی که زباله خشک خود را تحویل می‌دهند کتاب‌هایی با ۵۰ درصد تخفیف با پول زباله‌های خشک در اختیارشان قرار می‌گیرد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم یادآور شد: غرفه‌های دیگر گل‌های تزئینی و وسائل ورزشی در اختیار شهروندان قرار می‌دهند تا به امر تفکیک و تحویل زباله خشک تشویق شوند.

وی عنوان کرد: در نظر داریم هر منطقه یک ایستگاه ثابت بازیافت داشته باشد تا برای آموزش فرهنگ شهروندی در زمینه زباله خشک فعالیت داشته باشند.

میرابراهیمی خاطرنشان کرد: ۵۱ میلیارد تومان هزینه صرف مدیریت خدمات شهری در قالب رفت و روب و نظافت شهری و جمع‌آوری زباله می‌شود در حالی که این رقم در سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان بوده و این میزان در حال افزایش است.

وی با اشاره به علت افزایش هزینه‌های جمع‌آوری زباله گفت: هزینه نیروی انسانی بر اساس حقوق سالانه افزایش پیدا می‌کند، افزایش زباله و همراهی نکردن شهروندان از دیگر موارد افزایش هزینه است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: شهروندان باید در این زمینه همکاری داشته باشند و از کثیف کردن معابر جلوگیری کنند و نظافت معابر شهری را حفظ کنند و به ذخیره‌سازی مناسب زباله بپردازند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccs4q1.2bqep8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما