سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب : 36885
با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو صورت گرفت

بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور در قم

قم نيوز : قم نیوز: پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر نیرو و شماری دیگر از مسئولان استان قم، به بهره‌برداری رسید.
بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور در قم
به گزارش قم نیوز، پیش از ظهر امروز تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۳ استان قم با اعتبار بیش از هزار میلیارد ریال با بهره‌گیری از تسهیلات بانک توسعه اسلامی و با ظرفیت تامین آب شرب ۲۵۰ هزار نفر و تصفیه لجن با ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر به بهره‌برداری رسید.

این تصفیه‌خانه دارای ویژگی‌های بارزی است که آن را از سایر تصفیه‌خانه‌ها متمایز می‌کند. در این راستا می‌شود به تولید ۱.۲ مگاوات برق که از گاز لجن‌های فاضلاب تولید می‌شود، اشاره کرد.

این تصفیه‌خانه می‌تواند با استفاده از برقی که از لجن تولید می‌شود، ۷۰ درصد برق خود را تأمین کند.

هم‌زمان با افتتاح این تصفیه‌خانه، ۱۸ کیلومتر خط انتقال و اصلی فاضلاب شهر قم که برای افق ۵۰ سال آینده بخش شمالی قم طراحی شده، به بهره‌برداری رسید.

هم‌زمان با افتتاح این پروژه، طرح تکمیلی پروژه آبرسانی به روستاها و شهرهای سراسر کشور، به‌صورت نمادین از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید که در این راستا سه استان فارس، کرمان و چهارمحال و بختیاری از طریق ویدئوکنفرانس و ارتباط با معاون اول رئیس‌جمهور نسبت به افتتاح طرح‌های تکمیلی آبرسانی به شهرها و روستاهای استان خود اقدام کردند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjioet.uqemozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما