شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : 37161
فرمانده تیپ 83 امام صادق (ع) خبر داد

برگزاری 4 دوره آموزش نظامی طلاب در مرکز باقرالعلوم (ع)

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده تیپ 83 امام صادق (ع) گفت: چهار دوره آموزش نظامی سربازان طلبه سال جاری در مرکز باقرالعلوم (ع)‌ برگزار شد.
برگزاری 4 دوره آموزش نظامی طلاب در مرکز باقرالعلوم (ع)
به گزارش قم نیوز، حسین طیبی‌فر با بیان اینکه ۲۰ سال از تاسیس مرکز آموزشی باقرالعلوم وابسته به تیپ ۸۳ امام صادق (ع)‌ می‌گذرد،‌ اظهار کرد: آموزش نظامی طلاب علوم دینی از وظایف این پادگان به شمار می‌رود و تاکنون دوره‌های متعددی با عناوین گوناگون در مرکز آموزش باقرالعلوم برگزار شده است که دوره‌های بدو خدمت را نیز شامل می‌شود.

وی افزود: دوره‌های آموزشی بدو خدمت شامل طلابی می‌شود که قصد دارند در نیروهای مسلح مشغول به کار شوند که در همین راستا دوره نظامی خود را در مرکز باقرالعلوم می‌گذرانند.

فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق (ع)‌ ادامه داد: گروه دیگری از طلاب که در مرکز آموزش باقرالعلوم آموزش می‌بینند، سربازان وظیفه هستند و می‌خواهند دوران سربازی خود را سپری کنند که آموزش نظامی آنها به عهده تیپ امام صادق (ع) است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش سربازان طلبه در سراسر کشور در مرکز باقرالعلوم صورت می‌گیرد، گفت: در حال حاضر ۱۱۰ نفر از طلابی که مشغول خدمت سربازی هستند در مرکز باقرالعلوم (ع) ‌آموزش نظامی می‌بینند.

طیبی‌فر اضافه کرد: این سربازان در گوشه و کنار کشور دوره سربازی خود را به صورت امریه گذرانده‌اند و یا در حال گذراندن هستند که در این مرکز آموزش نظامی می‌بینند.

وی همچنین گروه دیگری که در مرکز باقرالعلوم آموزش می‌بینند را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: طلاب اهل سنت از دیگر افرادی هستند که برای خدمت مقدس سربازی برای آموزش نظامی در مرکز باقرالعلوم (ع) آموزش می‌بینند که در دوره پیشین ۱۰۰ نفر از طلاب اهل سنت در این مرکز مورد آموزش قرار گرفتند.

فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق (ع) گفت: گروه دیگری که در مرکز باقرالعلوم مورد آموزش قرار می‌گیرند، طلاب بسیجی هستند که در گوشه و کنار کشور به خدمت در این نهاد مقدس اهتمام دارند و برای اینکه خدمت آنان در بسیج به عنوان سنوات مثبت در سربازی محسوب شود، باید دوره تکمیلی بسیج را در این مرکز بگذرانند که پس از آن دیگر نیازی به شرکت در دوره آموزشی سربازی ندارند.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت ۲۴ ساعته در مرکز باقرالعلوم خبر داد و گفت: تیپ ۸۳ امام صادق (ع)‌ می‌تواند در طول سال ۶ دوره آموزشی برگزار کند ولی گاهی اوقات،‌ شمار طلابی که برای آموزش نظامی دوران خدمت سربازی اعلام آمادگی می‌کنند،‌ به سقف مورد نظر نمی‌رسد و برگزاری این دوره آموزشی با تاخیر مواجه می‌شود.

طیبی‌فر سقف مورد نظر برای برگزاری یک دوره آموزشی نظامی در مرکز باقرالعلوم را حداقل ۱۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: امسال چهار دوره آموزش نظامی در مرکز باقرالعلوم برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه امسال مجوز برگزاری دوره آموزش تکمیلی بسیج در مرکز باقرالعلوم صادر نشد، گفت: به همین دلیل تنها چهار دوره آموزش نظامی سربازان در این مرکز برگزار شد که آخرین دوره آن در حال برگزاری است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchzznx.23nq-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما