شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب : 37174
استاندار قم:

وجه غالب ورزش در جامعه باید همگانی باشد

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با بیان اینکه ورزش قهرمانی نباید سبب فراموشی ورزش همگانی شود، بر لزوم اهتمام صدا و سیما و ارگان‌های دولتی به ترویج فرهنگ این امر تاکید کرد.
وجه غالب ورزش در جامعه باید همگانی باشد
به گزارش قم نیوز، مهدی صادقی امشب در جلسه شورای ورزش همگانی که در سالن امام جواد استانداری برگزار شد گفت: قانون به ارگان‌های دولتی اجازه ترویج فرهنگ ورزش همگانی در قالب برنامه‌های گوناگون داده است بنا بر این باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی با اشاره به تاثیرات جمعی ورزش همگانی تصریح کرد: همانگونه که از نام ورزش همگانی پیداست این گونه ورزشی وفاق ملی و مشارکت جمعی را نیرو می‌بخشد و به ارتقای سلامت جسمی و روحی کمک می‌کند پس باید برای فرهنگ‌سازی حضور پرشور در آن تلاش کرد.

استاندار قم با بیان اینکه ورزش قهرمانی نباید سبب فراموشی ورزش همگانی شود اظهار کرد: جامعه هم به ورزش قهرمانی نیاز دارد هم به ورزش همگانی اما وجه غالب ورزش در جامعه باید همگانی باشد و همه مردم در آن حضور بیابند.

وی حضور خانواده‌ها در ورزش همگانی را مایه شکوه آن دانست و گفت: اگر والدین به همراه فرزندانشان در برنامه‌های ورزش همگانی حضور یابند، صحنه‌های باشکوهی را رقم می‌زنند که عامل اصلی فرهنگ‌سازی این امر خواهند شد.

صادقی با اشاره به نقش سازمان صدا‌وسیما در زمینه ترویج فرهنگ ورزش همگانی ابراز کرد: گستره کار و تعداد مخاطبان صدا و سیما به‌گونه‌ای است که ظرفیت بزرگی برای ترویج فرهنگ‌های مثبت در آن فراهم شده و یکی از مسائلی که باید مورد توجه ویژه رسانه ملی قرار بگیرد مسئله ورزش همگانی است.

وی افزود: اگر صدا و سیما با تولید برنامه‌های ویژه برای تقویت حضور مردم در برنامه‌های ورزشی تلاش کند قطعا شاهد استقبال بیشتر مردم از این امر مهم خواهیم شد.

استاندار قم با تاکید بر لزوم مشارکت ارگان‌های دولتی در اجرای برنامه‌های ورزش همگانی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید طبق یک برنامه‌ریزی و نوبت‌گذاری، به اجرای برنامه‌های ورزش همگانی بپردازند.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس با ورزش همگانی مخالف نیست گفت: این امر یکی از اموری است که همه بر آن اتفاق نظر دارند و هیچ‌کسی مخالفش نیست به همین دلیل باید از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه آن کمک گرفت.

صادقی ورزش همگانی را عامل نشاط جامعه توصیف کرد و گفت: ورزش همگانی سلامتی، شادابی و نشاط جامعه را در پی دارد و از عوامل مهم پیشگیری از بیماری‌های مختلف است و هیچ‌کس نباید از آن غافل شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcba8bf.rhbzzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما