سه شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : 3724
مدیر حوزه‌های علمیه خواستار شد:

تسهیلات بیشتر به طلاب برای تهیه کتاب ارائه شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور خواستار ارائه تسهیلات بیشتر به طلاب برای خرید کتاب شد.
تسهیلات بیشتر به طلاب برای تهیه کتاب ارائه شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مرتضی مقتدایی دوشنبه شب در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به نظر می‌رسد دومین نمایشگاه نسبت به نخستین نمایشگاه هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی پیشرفت داشته است.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران برای برنامه‌ریزی و برپایی دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه خاطر نشان کرد: فرصت مناسبی به وجود آمده تا هم ناشران اقدام به عرضه آثار منتشر شده خود کنند و هم طلاب و فضلا نسبت به تهیه کتاب‌های مورد نیاز خود اقدام کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به حضور ناشران خارجی در دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه ابراز داشت: این ناشران با کتاب‌های جدید و چاپ اول در این نمایشگاه حضور پیدا کرده بودند که ان‌شاءالله با توسعه‌ای که امسال داده شده است برای سال آینده تجربه مسئولان برگزاری بیشتر شود و از ناشران خارجی بیشتری برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آید.

وی با بیان اینکه انتظار ما این است اشتراک و هماهنگی بیشتری بین نهاد‌های حوزوی به ویژه در تشکیل چنین نمایشگاه‌هایی باشد، ابراز داشت: این چنین نمایشگاه‌هایی واقعا باعث برکت است و طلاب می‌توانند با حضور در این نمایشگاه‌ها کتاب‌هایی که مورد نیازشان است را تهیه کنند.

آیت‌الله مقتدایی همچنین خواستار ارائه تسهیلات بیشتر به طلاب برای خرید کتاب شد و تاکید کرد: کتاب گران است و وضع معیشتی طلاب سخت است بنابراین اگر بتوان تخفیف بیشتری برای تهیه کتاب به طلاب ارائه داد این امر، به برکت این نمایشگاه می‌افزاید.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در راستای جلوگیری از موازی‌کاری در حوزه گفت: در حال حاضر مراکز پژوهشی فراوانی در حوزه است که اغلب اینها از کار هم اطلاع ندارند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تاکید کرد: باید هماهنگی بیشتری بین این مراکز و موسسات پژوهشی صورت گیرد تا از موازی‌کاری جلوگیری و موجب هم‌افزایی شود و با تعامل بیشتر با یکدیگر و استفاده از عقل جمعی، سطح انتشارات را ارتقا دهند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.inxt23nqkftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما